Marvel's Avengers osiąga „rozczarowujące” wyniki, a Crystal Dynamics nigdy nie powinno rozwijać gry

Gry
1414V
Marvel's Avengers osiąga „rozczarowujące” wyniki, a Crystal Dynamics nigdy nie powinno rozwijać gry
Iza Łęcka | 04.11.2021, 12:04

Szef Square Enix przyznał się do błędu. Crystal Dynamics nigdy nie powinno się podjąć prac nad Marvel's Avengers. Pomimo starań, rezultaty produkcji są nadal rozczarowujące i wiele na to wskazuje, że superbohaterski tytuł nie odniesie sukcesu.

Od premiery Marvel's Avengers systematycznie mierzy się z różnymi trudnościami, a kolejne decyzje deweloperów budzą wzmożone reakcje wśród społeczności. W tym tygodniu studio przeprosiło graczy za wprowadzenie do rozgrywki elementów pay-2-win, a atmosfera wokół produkcji nie pozostaje niezauważona przez przedstawicieli wydawcy –  do sytuacji odniósł się Yosuke Matsuda.

Dalsza część tekstu pod wideo

W trakcie prezentacji raportu rocznego prezes Square Enix stwierdził, że trzeba wyciągnąć wnioski z „rozczarowujących” wyników Marvel's Avengers. Znaczącym wyzwaniem okazało się wybranie studia do projektu, a konieczne jest zwracanie uwagi nie tylko na doświadczenie zespołu, ale również ich zainteresowania.

Crystal Dynamics wcześniej rozwijało dobrze odbierane przygody z serii Tomb Raider, ale nigdy nie pracowało nad „grą-jako-usługą”.

„Marvel's Avengers było dla nas ambitnym tytułem w tym sensie, że podjęliśmy się modelu GaaS (gra jako usługa). Przezwyciężyliśmy wiele nieoczekiwanych trudności w końcowej fazie tworzenia gry, w tym konieczność przejścia na pracę w domu z powodu pandemii. Udało nam się pokonać te wyzwania i wydać grę, ale niestety nie odniosła ona takiego sukcesu, jakiego byśmy sobie życzyli. Niemniej jednak, zastosowanie modelu GaaS uwypukliło kwestie, z którymi prawdopodobnie będziemy musieli się zmierzyć w przyszłości przy tworzeniu gier, takie jak konieczność wyboru projektów, które odpowiadają unikalnym cechom i gustom naszych studiów i zespołów deweloperskich” – powiedział Yosuke Matsuda.

Tytuł rozczarował Square Enix, jednak można odnieść wrażenie, że Matsuda niekoniecznie obwinia twórców.

„Chociaż nowe wyzwanie, z którym zmierzyliśmy się w przypadku tego tytułu, przyniosło rozczarowujący rezultat, jesteśmy pewni, że podejście GaaS będzie zyskiwać na znaczeniu w miarę jak gry będą stawać się coraz bardziej zorientowane na usługi. Sposób, w jaki podchodzimy do tworzenia nowych doświadczeń poprzez włączenie tego trendu do naszego projektowania gier, jest kluczowym zagadnieniem, na które będziemy musieli uzyskać odpowiedź w przyszłości”.

„Crystal zawsze było firmą, która tworzyła gry w gatunku przygodówek-akcji. Z tego powodu pomyślałem, że będą dobrze pasować do przygotowania produkcji z Marvelem i wykorzystaniem Avengers, która naturalnie byłaby grą bazującą na akcji” – w 2019 roku powiedział szef Square Enix podczas jednego z wywiadów. 

Jak dotąd nie poznaliśmy dalszych rozwiązań dotyczących Marvel's Avengers.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Marvel's Avengers.

Źródło: https://www.videogameschronicle.com/news/square-enix-claims-crystal-dynamics-was-the-wrong-fit-for-disappointing-marvels-avengers/

Komentarze (47)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper