Housemarque wrzuciło na konsole Sony wiele produkcji, ale Returnal będzie bez wątpienia jedną z najciekawszych gier. Finowie przez lata oferowali pozycje z segmentu AA, jednak najnowszy tytuł przygotowany dla PS5 będzie pierwszą, wysokobudżetową produkcją.
To duży krok dla deweloperów, którzy postanowili wykorzystać atuty PlayStation 5, by zaoferować graczom nową jakość wrażeń. W najnowszym PlayStation Official Magazine potwierdzono, że Returnal skorzysta z szybkości dysku SSD zamontowanego w PS5 – dzięki technologii gracze będą odradzać się natychmiast po śmierci.
Deweloperzy są przekonani, że brak ekranów wczytywania i długiego oczekiwania na kolejną rundę zmniejszy frustracje graczy i wpłynie to bardzo pozytywnie na rozgrywkę. Jak wiadomo w gatunku rogue-lite śmierć jest standardem, ale w przypadku tej pozycji mamy nie odczuwać męczącego wyczekiwania na grę.
Autorzy potwierdzili także wykorzystanie adaptacyjnych triggerów – w tym wypadku przycisk klikniemy do połowy, by wykorzystać jeden z ataków broni, ale gdy zdecydujemy się wcisnąć R2 do końca, to rozpoczniemy normalny atak. Studio wcześniej prezentowało ten element na jednym z materiałów.