Cyberpunk 2077 korzysta z JALI. CD Projekt RED zdradza szczegóły ray tracingu

Gry
2924V
Cyberpunk 2077 korzysta z JALI. CD Projekt RED zdradza szczegóły ray tracingu
Iza Łęcka | 19.10.2020, 09:38

CD Projekt RED przygotowuje graczy na premierę Cyberpunka 2077 i potwierdza kolejne istotne szczegóły. Gra Polaków skorzysta z najlepszego rozwiązania do automatycznej, ekspresyjnej animacji twarzy. Poznaliśmy również następne szczegóły dotyczące ray tracingu.

Do premiery Cyberpunka 2077 pozostał ostatni miesiąc, czego nie marnuje CD Projekt RED, który odsłania kolejne karty przygotowujące graczy na wielki debiut. W zeszłym tygodniu studio potwierdziło informacje dotyczące kradzieży samochodów, a także przedstawiło screeny i materiały prezentujące uroki Night City.

Dalsza część tekstu pod wideo

W najnowszym numerze PC Gamera pojawiły się wypowiedzi Jakuba Knapika, który zdradził szczegóły między innymi śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Polacy zaimplementowali technologię do swojego silnika:

„Zaimplementowaliśmy ray tracing do naszego silnika, aby pracował hybrydowo, co oznacza, że możemy zastąpić niektóre systemy jego ray tracingową wersją.”

Od premiery Cyberpunk 2077 ray tracing będzie dostępny dla graczy korzystających z kart graficznych firmy NVIDIA lub przez GeForce NOW, natomiast właściciele nowych kart graficzny AMD Navi najpewniej w późniejszym terminie doświadczą wskazanego efektu. W przyszłym roku upiększone Night City pojawi się także na PlayStation 5 i Xboksie Series X – potwierdzono, że w 2021 roku zapewniona zostanie odpowiednia, bezpłatna aktualizacja, dzięki której tytuł wykorzysta moc nowej generacji.

Cyberpunk 2077 wykorzystuje także innowacyjne rozwiązania dotyczące animacji twarzy – JALI wspiera szereg języków (japoński, rosyjski, francuski, mandaryński, niemiecki, polski, brazylijski, portugalski, włoski, hiszpański i angielski) i choć oddaje animatorowi pełną kontrolę nad rezultatem, to jednak jest uznawana za najlepsze oprogramowanie do automatycznej, ekspresyjnej animacji twarzy. Sebastian Kalemba, szef animacji i współpracownik reżysera gry, opisał sytuację następującymi słowami:

„Wykonywanie animacji ruchu twarzy dla każdego NPC w grze jest niemożliwe. Trzeba pamiętać, że mówimy tu o nagrywaniu ogromnej ilości linii [dialogowych - przyp. red.] z wieloma aktorami w różnych lokalizacjach, o współpracy w trakcie sesji ze studiami na całym świecie, a także o robieniu nagrań VO aż do ostatnich chwil. Korzystając z JALI jesteśmy w stanie z powodzeniem pokonać wiele trudności, na przykład logistycznych, które wymagają regularnego rejestrowania ruchu twarzy."

Jak działa JALI sprawdzicie, oglądając poniższy materiał. Polecam ponadto spojrzeć na zwiastun GeForce NOW, który potwierdza, że Cyberpunk 2077 będzie dostępny w usłudze firmy NVIDIA od premiery.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.

Źródło: https://wccftech.com/cdpr-talks-gi-vs-rt-illumination-in-cyberpunk-2077-and-using-jali-to-automate-facial-animation/

Komentarze (74)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper