Iza Łęcka Iza Łęcka 15.10.2020 12:45
Golden Axe Reborn
1466V

SEGA udostępniła Golden Axe Reborn bez wiedzy deweloperów. Niespodzianka z okazji 60-lecia przyćmiona crunchem

Z okazji zbliżających się obchodów 60-lecia, SEGA postanowiła udostępnić na Steamie działający prototyp Golden Axe Reborn. Jak się okazuje, pracujący przy produkcji deweloperzy nie mieli o sytuacji bladego pojęcia... Sprawdźcie szczegóły.

Z okazji obchodów 60-lecia Segi, japoński gigant zapowiedział premiery kilku perełek utrzymanych w klimacie retro – wśród nich znalazł się między innymi prototyp anulowanej gry Golden Age. Tuż po ogłoszeniu, sprawę w mediach społecznościowych nagłośnił programista Tim Dawson, który wraz z zespołem w 2012 roku pracował nad produkcją. Jak podkreśla twórca, zarówno on, jak i większość pracowników rozwijających projekt, nie miał pojęcia o premierze stworzonego poziomu. Na Steamie SEGA jednak informuje, że nawiązała kontakt z częścią ekipy odpowiedzialnej za prototyp i wyrazili oni radość z możliwości udostępnienia efektów swoich prac.

„Zwróciliśmy się do niektórych członków zespołu deweloperów w sprawie wydobycia na światło dzienne tego zakurzonego klejnotu, i są oni dumni, że ten projekt mógł zostać ożywiony w taki sposób, aby podzielić się nim z Wami, fanami.”

Deweloper zaznacza, że praca nad Golden Axe Reborn odbywała się w warunkach niesamowitego crunchu, a komunikacja z kierownictwem Segi była bardzo utrudniona. SEGA miała poprosić zespół o stworzenie „dopracowanego prototypu gry” zaledwie w dwa tygodnie. Pierwsze przedstawienie projektu, które miało miejsce już tydzień później, spotkało się z nieprzychylnymi reakcjami włodarzy japońskiej korporacji.

„Ten projekt był dla mnie połączeniem koszmarnych godzin, nieudolnego zarządzania, realizacji branżowych i bohaterstwa osiągniętego z małym zespołem w nierozsądnych warunkach, więc to dziwne uczucie widzieć go osiem lat później bez kontekstu, wzmianki o twórcach i żartobliwej sekwencji tytułowej.”

Niejasność komunikatów i wzmożona, nieustanna praca (po 14 godzin dziennie) nad prototypem sprawiły, że Dawson „czuł się martwy w środku”. Deweloper nie ukrywa, że brak dialogu z kierownictwem oraz całkowicie różne reakcje na efekty prac zespołu, przyczyniły się do utraty zaufania wobec Segi.

Przytoczona sytuacja odnosi się do 2012 roku, natomiast już rok później oddział SEGA Australia został zamknięty, a projekt Golden Axe Reborn trafił do szuflady, by zrobiło się o nim głośno z okazji okrągłej rocznicy producenta i wydawcy gier oraz sprzętu.

Przypomnijmy, że SEGA rozważa wprowadzenie na rynek innych retro konsol, a ostatnio potwierdzona została współpraca między Japończykami a twórcami Fall Guys, dzięki której gracze mogą zdobyć strój Sonica.

Źródło: https://www.videogameschronicle.com/news/programmer-criticises-sega-for-releasing-nightmare-golden-axed-prototype/
Twitter: ironicaccount
https://store.steampowered.com/app/1368460/Golden_Axed_A_Cancelled_Prototype/

Tagi: crunch golden axe Golden Axe Reborn sega