W najbliższych tygodniach Sony przedstawi wszystkie szczegóły dotyczące Wstecznej Kompatybilności PS5, jednak aktualnie informacje sugerują, że Japończycy skupili się na integracji biblioteki z PlayStation 4 na PlayStation 5. Sony oficjalnie nie wspomina o pozostałych generacjach, ale pojawił się pewien patent, który sugeruje możliwość odpalania gier z różnych systemów na next-genie.
Firma już na PS4 ostro kombinowała z Wsteczną Kompatybilnością czego najlepszym dowodem jest MediEvil – w grze pojawia się Easter Egg, dzięki któremu gracze mogą odkryć wersję produkcji z PlayStation. Deweloperzy oczywiście nie zajęli się pełnym odtworzeniem tytułu z PSX-a, a po prostu wykorzystali emulator.
To właśnie do niego dorwał się Lance McDonald, którego nasi czytelnicy powinni znać – to on odnalazł w plikach PT całe miasto oraz natrafił na zabawny Easter Egg z God of Wara. Teraz modder postanowił pogrzebać w plikach MediEvil i odnalazł natywny emulator PlayStation.
Nie oznacza to jednak, że emulator łatwo działa i można go w prosty sposób wykorzystać do odpalenia innych gier. McDonald potwierdził, że Syphon Filter zawiesza się na logo, Wild Arms wchodzi tylko do menu głównego, a Silent Hill zadziałał dopiero po modyfikacjach w kodzie, a i tak zainteresowany nie mógł liczyć na normalną rozgrywkę.
Sytuacja potwierdza, że choć Sony mogło próbować stworzyć porządny emulator, to jego przygotowanie nie było łatwe. Firma nie stworzyła programu, który pozwoliłby na łatwe przenoszenie tytułu (za każdym razem Sony musiałoby mocno ingerować w kod), więc z tego powodu nie zdecydowano się na zapewnienie graczom emulacji. Sytuację może zmienić PS5, ale wciąż czekamy na szczegóły.
https://twitter.com/manfightdragon/status/1284475368196337665