Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 28.01.2020 16:33
Xbox Series X
1364V

Xbox Series X ma stawiać na płynność animacji. Ori and the Will of the Wisps otrzyma wymarzone 120 fps?

Szef marki Xbox nie ukrywa, że już na aktualnej generacji zobaczyliśmy piękne gry. Teraz jednak nadszedł odpowiedni moment, by zapewnić jeszcze lepsze doświadczenie i Xbox Series X może zaproponować graczom znacznie płynniejszą rozgrywkę.

Na papierze Xbox Series X ma zapewnić wsparcie rozdzielczości 8K i 120 klatek na sekundę. Nie możemy liczyć na taką jakość w jakiejkolwiek produkcji, ale twórcy będą mogli decydować, by od czasu do czasu zapewnić w swoich grach przykładowo więcej fps kosztem jakości obrazu. Te słowa mają podwójne znaczenie, gdy zapoznamy się z nową wypowiedzią szefa marki Xbox.

Phil Spencer rozmawiając z redakcją Stevivor podkreślił, że od zawsze daje deweloperom narzędzia i swobodę do tworzenia produkcji. Przedstawiciel Microsoftu nie chce ograniczać twórców:

„Nigdy tak naprawdę nie próbowaliśmy ograniczać tego, co programiści próbują osiągnąć na naszej platformie – czy było to 60 klatek na sekundę na Xboksie 360 czy twórcy oferujący 4K i 60 fps teraz na Xboksie One X.”

Spencer zaznaczył, że już gry na Xboksie One X wyglądają niesamowicie i jego zdaniem jest to satysfakcjonujący poziom:

„Sądzę, że z Xbox One X osiągnęliśmy punkt w generacji, w którym gry wyglądają niesamowicie i zawsze jest możliwość, by wyglądały jeszcze lepiej. Ale chcę, żeby produkcję prezentowały właśnie taki poziom.”

Twórcy są ograniczeni przez słaby CPU względem GPU, więc dbając o jakość oprawy muszą decydować się na mniejszą liczbę klatek na sekundę. Xbox Series X może jednak zapewnić nową jakość, ponieważ Microsoft teraz chce zapewnić lepsze doświadczenie i właśnie na tym skupił się zespół Spencera:

„Gdy patrzeliśmy w przyszłość, wrażenia z gier były dla nas zdecydowanie czymś, na czym chcieliśmy się skupić bardziej, a nie tylko rzucać więcej pikseli na ekran.”

Na słowa Spencera od razu zareagowali gracze, którzy przypomnieli słowa przedstawiciela Moon Studios, który wspomniał o możliwości gry w Ori and the Will of the Wisps w 120 klatkach na sekundę – pewnie w tym wypadku nie moglibyśmy liczyć na podkręcenie oprawy, ale w sumie brzmi to jak dobre rozwiązanie dla wielu produkcji.

Warto sprawdzić:

Źródło: https://wccftech.com/xbox-head-spencer-frame-rate-cpu/

Tagi: 120 fps microsoft Phil Spencer xbox series x