Cyberpunk 2077 i sprawa crunchu. Międzynarodowe Stowarzyszenie Twórców Gier reaguje na działania CD Projektu

Międzynarodowe Stowarzyszenie Twórców Gier wydało oświadczenie dotyczące ostatnich słów prezesa CD Projektu. Deweloperzy odpowiedzialni za Cyberpunk 2077 muszą zmierzyć się z kilkumiesięcznym crunchem, który może bardzo negatywnie wpłynąć na cały zespół.
Zespół pracujący nad Cyberpunk 2077 według oficjalnych informacji długo bronił się przed crunchem. Twórcy mogli świadomie dysponować swoim wolnym czasem i nie czuli presji związanej z przygotowaniem wielkiej produkcji.
Adam Kiciński w ubiegłym tygodniu potwierdził, że niestety zespołowi nie uda się ominąć pracy w nadgodzinach - słowa te spotkały się z szybką reakcją Międzynarodowego Stowarzyszenia Twórców Gier. Renee Gittins (dyrektor wykonawcza) wydała w tej sprawie oświadczenie:




„Równowaga między pracą a życiem prywatnym jest kluczowa dla zdrowia psychicznego twórców gier, a studia powinny brać pod uwagę dobre samopoczucie swoich pracowników przy ustalaniu nowej daty premiery. Gracze są bardziej świadomi presji wywieranej na twórcach gier i lepiej rozumieją opóźnienia. Miejmy nadzieję, że studio, które odniosło tak duży sukces jak CDPR, będzie miało środki na wsparcie dłuższego cyklu rozwojowego w celu ograniczenia crunchu. Podczas gdy wcześniej zauważyli, że ich crunch nie jest obowiązkowy [CD Projekt wydał oświadczenie dotyczące walki z crunchem – red.], crunch staje się bardziej zdecydowany, gdy wspiera się dłuższe godziny pracy i jeszcze silniejszy, gdy bezpośrednio prosi się deweloperów o pracę w nocy lub w weekendy.
Crunch jest jednym z głównych czynników w branży gier, który powoduje wypalenie deweloperów i wysoki wskaźnik odchodzenia z branży. Dbałość o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników nie tylko wspomaga tworzenie najwyższej jakości gier, ale także sprawia, że branża gier staje się jeszcze silniejsza, wspierając dalszy rozwój i dobrobyt naszych twórców.”
Trudno nie zgodzić się przedstawicielką Międzynarodowego Stowarzyszenia Twórców Gier, ale podobne słowa powinny pojawiać się w przypadku każdego opóźnienia dużej produkcji AAA – bo jest to jednoznaczne z crunchem. CD Projekt przedstawił sytuację jasno i podkreślił, że chociaż próbowano zapanować nad nadgodzinami, teraz Cyberpunk 2077 wchodzi w finalną fazę, a twórcy będą mierzyć się z wieloma wyzwaniami, by móc doprowadzić tytuł na rynek w jakości, jaka usatysfakcjonuje graczy.
Jesteście zainteresowani tematem Cyberpunka 2077? Przeczytajcie te wiadomości:
- CD Projekt odrobił już prawie całe straty na GPW. Przełożenie premiery Cyberpunka 2077 nie jest problemem
- Cyberpunk 2077 z własnymi Funko POP. Oficjalna prezentacja
- Cyberpunk 2077. Projektant gry zapowiada, że oczekiwanie będzie tego warte
- Cyberpunk 2077 będzie „ukoronowaniem” aktualnej generacji. Wersja na PS5 i Xbox Series X to odległy temat
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.