Iza Łęcka Iza Łęcka 11.11.2019 07:30
Death Stranding sprzedaż
1387V

Death Stranding zalicza bardzo dobry start, ale nie podbija Wielkiej Brytanii

Najnowsza produkcja Hideo Kojimy trafiła już do pierwszych sympatyków - w Wielkiej Brytanii gracze chętnie sięgali po pudełka z Death Stranding. Gra nie podbiła rynku, jednak wydawca nie powinien narzekać na ostateczny rezultat.

Sprzedaż Death Stranding była zagadką dla analityków, wydawcy, a pewnie nawet dla samego Hideo Kojimy, który zdawał sobie sprawę, że wydaje na świat bardzo nietypową grę. Producent zadbał o nowy gatunek definiując na nowo symulatory chodzenia, więc przedstawiony wynik trzeba uznać za duży sukces.

Death Stranding jest drugą, co do wielkości, ekskluzywną i drugim co do wielkości nowym IP wydanym w 2019 roku na terenie Wielkiej Brytanii – jedynie Days Gone osiągnęło w kwietniu lepszy wynik. Tytuł Kojimy osiągnął gorszy rezultat o 36%. Trudno porównywać produkcję nastawioną na walkę z zombie (wciąż popularny motyw) z czymś zupełnie nowym, ale na pewno warto zauważyć, że w czołówce najważniejszych, nowych IP znajdują się tytuły wydawane wyłącznie na PS4.

Nadal w rankingu sprzedaży z UK króluje Call of Duty: Modern Warfare, które sprzedaje się o 26% lepiej względem tego samego okresu Call of Duty: Black Ops 4 – gra jest liderem rankingu od trzech tygodni. Death Stranding również nie można porównywać do hitu Activision, gdyż najnowszy COD już teraz pobił kilka rekordów, a pod koniec roku to ten shooter będzie cieszył się nagrodą „najchętniej kupowanej gry 2019 roku”.

W ubiegłym tygodniu zadebiutował także Need for Speed Heat. Wyścigi Ghost Games przyjechały na piątym miejscu odnotowując o 41% gorszą sprzedaż pudełkową od Need for Speed: Payback. Od 2017 roku zmieniła się rola dystrybucji cyfrowej, ale pomimo wszystko EA mogło liczyć na lepszy wynik nowego NFS-a.

Wśród innych nowości należy wymienić Fortnite - The Darkfire Bundle (7. miejsce) oraz Mario & Sonic At The Tokyo Olympic Games (8. miejsce). Na 15. miejscu w rankingu sprzedaży wylądował Just Dance 2020 – gracze najchętniej sięgnęli po wersję na Nintendo Switcha (55%), a następnie na Nintendo Wii (21%). Edycja na konsolę z 2006 roku uzyskała lepszy rezultat od edycji na PlayStation 4 (14%) i Xboksa One (10%).

Sprzedaż gier Wielka Brytania (od 3 do 9 listopada):

  1. Call of Duty: Modern Warfare (1. miejsce w poprzednim tygodniu)
  2. Death Stranding (nowość)
  3. FIFA 20 (3)
  4. Luigi's Mansion 3 (2)
  5. Need for Speed: Heat (nowość)
  6. Mario Kart 8: Deluxe (4)
  7. Fortnite: Darkfire Bundle (nowość)
  8. Mario & Sonic At The Tokyo Olympic Games 2020 (nowość)
  9. Minecraft (13)
  10. Plants vs Zombies: Battle for Neighborville (8)

O Death Stranding warto przeczytać:

Źródło: https://www.gamesindustry.biz/articles/2019-11-10-uk-charts-death-stranding-is-the-second-biggest-ps4-launch-of-2019

Tagi: Death Stranding Kojima Productions Sony Interactive Entertainment