Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 24.10.2018 13:57
Red Dead Redemption 2 powstawało w bólach. Twórcy mogli zostać wykreśleni z napisów na końcu prac
4796V

Red Dead Redemption 2 powstawało w bólach. Twórcy mogli zostać wykreśleni z napisów na końcu prac

Pojawienie się w napisach końcowych dużych produkcji jest dla deweloperów prawdziwym wyróżnieniem. Często twórcy przez lata dopracowują grę, którą następnie poznają gracze z całego świata i właśnie creditsy są ukoronowaniem tych wszystkich miesięcy. Twórcy Red Dead Redemption 2 musieli uważać, bo mogli nie pojawić się w „alei zasłużonych”.

Dan Houser pewnie żałuje udzielonego wywiadu redakcji New York Magazine, ponieważ przez jego wypowiedź o „100 godzinnym tygodniu pracy” rozpoczęła się dyskusja o fatalnych warunkach w Rockstar. Firma zezwoliła na wypowiedź niektórym deweloperom, którzy podkreślali, że podczas tworzenia Red Dead Redemption 2 nie dochodziło do takich sytuacji, ale redakcja Kotaku dotarła do kolejnych twórców.

Red Dead Redemption 2 na długiej rozgrywce. Wyciek pokazuje grę Rockstar!

Dziennikarz Kotaku rozmawiał z aktualnymi oraz byłymi deweloperami z Rockstar, którzy choć może i nie byli oficjalnie zmuszani do pracy przez przynajmniej 80 godzin tygodniowo, zarywania weekendów oraz nocek, to jednak w zespole znajdowała się presja, przez którą wielu twórców decydowało się na takie warunki. Twórcy żyli podobno w strachu.

Należy tutaj na pewno zaznaczyć, że przedstawiona sytuacja nie pojawiała się w całym Rockstar, ponieważ sporo w tym wypadku zależało od kierownictwa danego działu. Mimo to wielu pracowników mówi wprost – deweloperzy musieli znajdować się w studiu „najdłużej jak to tylko możliwe”, ponieważ w innej sytuacji ich premie mogły zostać zmniejszone, a w skrajnych sytuacjach, firma zwalniała twórców. Taka praktyka nie jest powiązana wyłącznie z premierą Red Dead Redemption 2, a wszystkimi pozycjami przygotowywanymi przez Rockstar.

W Rockstar obowiązuje jeszcze dość zaskakująca polityka – możecie nawet pracować przy dużym tytule AAA przez 95% czasu jego powstawania, ale jeśli odejdziecie przed zakończeniem prac, to Wasze nazwisko nie pojawi się w creditsach.

Ten nietypowy pomysł potwierdziła Jennifer Kolbe – szefowa wydawnictwa Rockstar:

„To była konsekwentna polityka, ponieważ zawsze czuliśmy, że chcemy, aby zespół dotarł do mety. I tak, dawno temu zdecydowaliśmy, że jeśli nie zakończysz pracy nad grą, to nie będziesz ujęty w napisach końcowych.”

Wczoraj Rockstar opublikowało listę twórców pracujących nad Red Dead Redemption 2 i choć na liście pojawiają się wszyscy twórcy, to jednak po zakończeniu rozgrywki zobaczycie wyłącznie zasłużonych, którzy dokończyli rozwój gry.

Źródło: https://www.vg247.com/2018/10/23/rockstar-games-crunch-overtime-game-credits-work/

Tagi: Red Dead Redemption 2 Rockstar San Diego Take-Two warunki pracy

Nie przegap