Red Dead Redemption 2 powstawało w bólach. Twórcy mogli zostać wykreśleni z napisów na końcu prac

Gry
5505V
Red Dead Redemption 2 powstawało w bólach. Twórcy mogli zostać wykreśleni z napisów na końcu prac
Wojciech Gruszczyk | 24.10.2018, 13:57

Pojawienie się w napisach końcowych dużych produkcji jest dla deweloperów prawdziwym wyróżnieniem. Często twórcy przez lata dopracowują grę, którą następnie poznają gracze z całego świata i właśnie creditsy są ukoronowaniem tych wszystkich miesięcy. Twórcy Red Dead Redemption 2 musieli uważać, bo mogli nie pojawić się w „alei zasłużonych”.

Dan Houser pewnie żałuje udzielonego wywiadu redakcji New York Magazine, ponieważ przez jego wypowiedź o „100 godzinnym tygodniu pracy” rozpoczęła się dyskusja o fatalnych warunkach w Rockstar. Firma zezwoliła na wypowiedź niektórym deweloperom, którzy podkreślali, że podczas tworzenia Red Dead Redemption 2 nie dochodziło do takich sytuacji, ale redakcja Kotaku dotarła do kolejnych twórców.

Dalsza część tekstu pod wideo

Red Dead Redemption 2 na długiej rozgrywce. Wyciek pokazuje grę Rockstar!

Dziennikarz Kotaku rozmawiał z aktualnymi oraz byłymi deweloperami z Rockstar, którzy choć może i nie byli oficjalnie zmuszani do pracy przez przynajmniej 80 godzin tygodniowo, zarywania weekendów oraz nocek, to jednak w zespole znajdowała się presja, przez którą wielu twórców decydowało się na takie warunki. Twórcy żyli podobno w strachu.

Należy tutaj na pewno zaznaczyć, że przedstawiona sytuacja nie pojawiała się w całym Rockstar, ponieważ sporo w tym wypadku zależało od kierownictwa danego działu. Mimo to wielu pracowników mówi wprost – deweloperzy musieli znajdować się w studiu „najdłużej jak to tylko możliwe”, ponieważ w innej sytuacji ich premie mogły zostać zmniejszone, a w skrajnych sytuacjach, firma zwalniała twórców. Taka praktyka nie jest powiązana wyłącznie z premierą Red Dead Redemption 2, a wszystkimi pozycjami przygotowywanymi przez Rockstar.

W Rockstar obowiązuje jeszcze dość zaskakująca polityka – możecie nawet pracować przy dużym tytule AAA przez 95% czasu jego powstawania, ale jeśli odejdziecie przed zakończeniem prac, to Wasze nazwisko nie pojawi się w creditsach.

Ten nietypowy pomysł potwierdziła Jennifer Kolbe – szefowa wydawnictwa Rockstar:

„To była konsekwentna polityka, ponieważ zawsze czuliśmy, że chcemy, aby zespół dotarł do mety. I tak, dawno temu zdecydowaliśmy, że jeśli nie zakończysz pracy nad grą, to nie będziesz ujęty w napisach końcowych.”

Wczoraj Rockstar opublikowało listę twórców pracujących nad Red Dead Redemption 2 i choć na liście pojawiają się wszyscy twórcy, to jednak po zakończeniu rozgrywki zobaczycie wyłącznie zasłużonych, którzy dokończyli rozwój gry.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Red Dead Redemption 2.

Źródło: https://www.vg247.com/2018/10/23/rockstar-games-crunch-overtime-game-credits-work/

Komentarze (73)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper