Way of the Samurai

Way of the Samurai

6,5
40 oceny

Ocena wg platformy:

PSP 5.8
PS2 6.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Acquire
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Bijatyka chodzona,   Slasher
Śr. czas:
30 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
07.02.2002
Europa:
13.09.2002
Polska:
07.02.2002
Producent:
Acquire
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Bijatyka chodzona,   Slasher
Śr. czas:
30 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
07.02.2002
Europa:
13.09.2002
Polska:
07.02.2002

Way of the Samurai - opis gry

Way of the Samurai jest grą przygodową wyprodukowaną przez japońskie studio Acquire i wydaną przez firmę Eidos Interactive we wrześniu 2002 roku na konsolę PlayStation 2. W roku 2008 ukazała się również wersja na PlayStation Portable, jednakże nigdy nie opuściła granic Japonii.

Fabuła produkcji Acquire osadzona została w 1878 roku, gdzie era samurajów powoli dobiega końca. Główny bohater wdaje się w spór o odlewnie żelaza pomiędzy rodziną Kurofu i klanem Akadama. Sytuacja komplikuje się coraz bardziej, a gracz musi zrobić wszystko, aby wybrnąć z niej w jednym kawałku. Najbardziej charakterystyczną cechą Way of the Samurai jest to, w jakim stopniu grający wpływa na fabułę. Historia rozgrywa się na przestrzeni zaledwie kilku dni i terenie tylko kilku lokacji, mimo to przechodząc grę nawet po raz dziesiąty, można wychwycić różne smaczki, niuanse i odkrywać odmienny przebieg różnych wątków. Istnieje pełna dowolność w kształtowaniu losów swego protagonisty.

Dalsza część tekstu pod wideo

Way of the Samurai to wirtualna samurajska przygoda przypominająca minisandboks. Grę można podzielić na dwie części - rozgrywkę właściwą i odkrywanie fabuły. Ważnym elementem „dwójki” jest walka na miecze. Starcia są statyczne, opierają się na bloku i kontrataku, a w późniejszych częściach na wyprzedzaniu ataku wroga. Jest to dość monotonne, ale pojedynki są trudne i polec jest łatwo. Rozwój postaci rozwija się w miarę walk, uczymy się różnych ciosów, możemy też zdobywać nowe miecze z zabitych przeciwników. Najbardziej rozbudowanym elementem jest kolekcjonowanie oraz wykuwanie coraz lepszych egzemplarzy broni, a także opanowywanie rozmaitych stylów walki, które są jednak przypisane do danego oręża.

Oprawa graficzna oraz animacja postaci są jednymi z najsłabszych elementów tej produkcji. Częściowo rekompensuje to ścieżka dźwiękowa autorstwa Noriyuki Asakury, który w przyszłości będzie odpowiadał za ten element w każdej kolejnej odsłonie serii.

Wideo - Way of the Samurai

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper