Ronin Blade

Ronin Blade

7,3
27 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 7.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
12 godzin
Premiery
Świat:
28.04.1999
Europa:
1999
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
12 godzin
Premiery
Świat:
28.04.1999
Europa:
1999

Ronin Blade - opis gry

Ronin Blade (w USA Soul of the Samurai) to gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez Konami na PlayStation w 1999. Miejscem akcji była tu feudalna Japonia, a gracz miał do wyboru dwie grywalne postacie. Styl rozgrywki przypominał serię Resident Evil i później wydaną Onimushę.

Dostępne do wyboru postacie to Kotaro Hiba, podróżujący przez Kraj Kwitnącej Wiśni ronin (bezpański samuraj), oraz Lin, biegła w sztuce ninjutsu sierota (zresztą tak jak Kotaro) działająca na zlecenie szogunatu. Ich scenariusze znacząco się od siebie różnią, co przedłuża żywotność gry i sprawia, że zachowuje ona świeżość przy drugim podejściu.

W przeciwieństwie do Resident Evil tutaj inaczej wyglądają oczywiście walki. Do dyspozycji mamy miecze, shurikeny, bomby i inne nie odstające od przedstawianej epoki rzeczy. Bronie można usprawniać, a umiejętności podopiecznych rozwijać. Za zabitego oponenta otrzymujemy punkty doświadczenia. Jeśli zbierzemy ich odpowiednią ilość, Kotaro lub Lina nabędą jakąś nową zdolność.

Ronin Blade mógł się pochwalić w swoim czasie przyzwoitą oprawą graficzną. Postacie biegają po miejscówkach z ładnymi pre-renderowanymi tłami. Są to różnego rodzaju świątynie, lasy, miasta itd. Przeciwnicy, których szlachtujemy w grze Konami, to często (w miarę) typowi dla epoki ninja i samuraje, ale spotkać też możemy bardziej cudaczne stworzenia. Są nawet bossowie, w tym opcjonalni, jak Musashi Miyamoto. Oprócz wyprowadzania ciosów nasze postacie mogą także blokować, skakać, chować/wyjmować broń lub lockować się na oponencie. Stan gry zapisujemy komponując haiku.

Ronin Blade zbierał dobre oceny, choć nie ustrzegł się błędów. Za największy uznawano kamerę przeszkadzającą podczas walki i lock-on, z którym był problem, gdy gracz zmagał się z więcej niż jednym przeciwnikiem. Pozytywnie wypadała w sumie cała reszta.

Wideo - Ronin Blade

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych