Just Cause

Just Cause

Ocena wg platformy:

PC 6.3
X360 6.8
PS2 5.9
XBOX 6.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Avalanche Studios (SE)
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Przygodowa,   Akcja,   Otwarty świat
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
22.09.2006
Europa:
22.09.2006
Polska:
03.11.2006
Producent:
Avalanche Studios (SE)
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Przygodowa,   Akcja,   Otwarty świat
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
22.09.2006
Europa:
22.09.2006
Polska:
03.11.2006

Just Cause - opis gry

Just Cause jest grą akcji osadzoną w otwartym świecie wyprodukowaną przez studio Avalanche Studios i wydaną przez firmę Eidos Interactive we wrześniu 2006 roku na konsole PlayStation 2, Xbox, Xbox 360 oraz PC. Gra doczekała się kontynuacji, która ukazała się w roku 2010 na drugą konsolę Microsoftu i PlayStation 3.

Akcja Just Cause rozgrywa się na fikcyjnej wyspie San Esperito. Gracz wciela się w rolę agenta CIA, Rico Rodrigueza, który ma za zadanie obalić panujący tu reżim i wraz z rewolucjonistami przejąć rządy. Scenariusz odgrywa jednak marginalną rolę, a całość w zasadzie sprowadza się do krótkich scenek przerywnikowych, w których pozostali bohaterowie przedstawiają Rodriguezowi kolejne cele. Najistotniejszą rzeczą w produkcji Avalanche Studios jest jednak wolność w podejmowaniu decyzji i spory teren do dyspozycji. San Esperito to sieć wysepek połączonych ze sobą mostami. Fakt, że akcję umieszczono na tropikalnej wyspie, wcale nie oznacza, że jest monotonnie. Gracz spotyka na swojej drodze masę wiosek, miasteczek, fabryk, mostów łączących poszczególne segmenty, a przy okazji towarzyszą temu ładne widoki.

 

Just Cause jest trzecioosobową strzelaniną, w której przemieszczać możemy się zarówno pojazdami, jak również za pomocą linki z hakiem, nazwaną tutaj Grappling Hook. Druga opcja jest zdecydowanie wygodniejsza, w dodatku można wykorzystać ją w walce na dalszym dystansie. Gracz w trakcie zabawy może wykonywać misje popychające fabułę do przodu, jak również całkowicie opcjonalne questy. Postęp w Just Cause wiąże się z podnoszeniem poziomu wskaźnika Chaos, który rośnie wraz z kolejnymi wypełnionymi misjami, niszczeniem rządowego mienia, zbieraniem przedmiotów dla jednej z trzech politycznych opcji oraz atakowaniem i niszczeniem militarnych placówek. Wysoki poziom Chaosu powoduje, że Rodriguez zyskuje dostęp do nowych misji. Twórcy wyraźnie postawili na widowiskowość, gdyż Rico posiada zdolności, których nie powstydziłby się niejeden kaskader. Patentem rozpoznawczym stał spadochron, który można otworzyć niemal w dowolnym momencie, np. jadąc samochodem błyskawicznie wskoczyć na jego dach, po czym włączyć opcję Parachute i cieszyć się świstem powietrza.

 

Pod względem oprawy graficznej wersja na Xboksa 360 prezentuje solidny poziom, edycja na pierwszą konsolę Microsoftu wypada zdecydowanie słabiej, a na PlayStation 2 Just Cause wygląda po prostu brzydko. Obrazu całości dopełnia żywa muzyka spod ołówka Anglika Roba Lorda.

Wideo - Just Cause

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (11)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper