Hitman 2: Silent Assassin - opis gry
Hitman 2: Silent Assassin jest grą akcji, w której zadaniem gracza jest eliminować wyznaczone cele, pozostając przy tym w ukryciu. Silent Assassin zostało wyprodukowane przez studio IO Interactive i wydane przez firmę Eidos Interactive w październiku 2002 roku na PC i konsole PlayStation 2 oraz Xbox, a w czerwcu 2003 na GameCube’a.
W stosunku do oryginału, który nigdy nie ukazał się na konsole, w Silent Assassin deweloperzy poprawili większość elementów rozgrywki, a w szczególności motywy związane ze skradaniem i przebieraniem się. W pierwszej części po założeniu odpowiedniego uniformu można było czuć się bezpiecznie. Tym razem nawet drobne wpadki powodują wykrycie Agenta 47, co mocno podnosi napięcie. Gra uwzględnia stopień wiarygodności naszego przebrania - np. gdy korzystamy z munduru rosyjskiego żołnierza, warto jest dzierżyć również w dłoniach karabin AK-47, a nie np. parę pistoletów, co wzbudza niepokój u strażników. Wątpliwości mogą też wzbudzić inne zachowania Agenta 47 - np. bieganie lub przebywanie w pomieszczeniach z ograniczonym dostępem. W przypadku gdy główny bohater zostaje nakryty na oszustwie, jego przebranie staje się bezużyteczne na danej planszy. W trakcie każdej misji można przełączać się między różnymi wdziankami.
W Hitman 2: Silent Assassin spotęgowano system nagród za skradankowe podchodzenie do zabawy. Promowany jest taki styl rozgrywki, w którym główny bohater zabija tylko i wyłącznie wyznaczony cel, nie zostawiając za sobą żadnych świadków mordu (brak włączonych alarmów oraz zdemaskowanych przebrań). Jeszcze istotniejsze w związku z tym stało się używanie ikonicznej już garoty do duszenia napotkanych nieszczęśników oraz wykorzystywanie środków usypiających. W pierwotnych zamierzeniach w grze miała pojawić się scenka, w której mafia przypadkowo wysadza w powietrze autobus wypełniony śpiewającymi psalmy siostrami zakonnymi. Jeden z twórców stwierdził po latach, że takie obrazy okazały się zbyt ostre i zostały finalnie wycięte. Zostawiono natomiast kontrowersyjny poziom, w którym Agent 47 eliminuje terrorystów w Złotej Świątyni w Amritsar, która jest dla sikhów tym, czym Mekka dla muzułmanów. Umieszczenie takiego motywu wywołało sporą burzę po premierze, co skłoniło Eidos Interactive do wystosowania przeprosin i naniesienia zmian w później wydawanych egzemplarzach gry.
Stronę graficzną Hitman 2: Silent Assassin nadgryzł już ząb czasu, mimo to desing odwiedzanych miejscówek oraz animacje zabójstw mogą się podobać. „Dwójka” weszła z czasem w skład Hitman HD Trilogy, które ukazało się na PlayStation 3 oraz Xboksa 360 w 2013 roku.
Galeria - Hitman 2: Silent Assassin
![Hitman 2: Silent Assassin](https://pliki.ppe.pl/storage/19c56272f923835deb3d/19c56272f923835deb3d.jpg)
![Hitman 2: Silent Assassin](https://pliki.ppe.pl/storage/6a1e3fe0431f53b8e4eb/6a1e3fe0431f53b8e4eb.jpg)
![Hitman 2: Silent Assassin](https://pliki.ppe.pl/storage/9e3ab4eab642dedbb1ce/9e3ab4eab642dedbb1ce.jpg)
![Hitman 2: Silent Assassin](https://pliki.ppe.pl/storage/6902c506423761468ea3/6902c506423761468ea3.jpg)
![Hitman 2: Silent Assassin](https://pliki.ppe.pl/storage/9e6d60844607d8e0d522/9e6d60844607d8e0d522.jpg)
![Hitman 2: Silent Assassin](https://pliki.ppe.pl/storage/83ebd3f76a39f651a246/83ebd3f76a39f651a246.jpg)
![Hitman 2: Silent Assassin](https://pliki.ppe.pl/storage/0a1847f7a7656602a0b1/0a1847f7a7656602a0b1.jpg)
![Hitman 2: Silent Assassin](https://pliki.ppe.pl/storage/81192332bd27a8cf5d5b/81192332bd27a8cf5d5b.jpg)
Komentarze (7)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych