Commando

Commando

7,0
20 oceny

Ocena wg platformy:

NES 6.9
AMIGA 7.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina
Premiery
Świat:
09.1986
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina
Premiery
Świat:
09.1986

Commando - opis gry

Commando to gra typu run and gun z widokiem “z lotu ptaka” wyprodukowana i wydana przez Capcom na wiele sprzętów. Tytuł ukazał się pierwotnie na automatach, a później został przeniesiony między innymi na NES-a i komputery Amiga (był również kilkukrotnie częścią różnych składanek wydawanych na nowszych konsolach).

Commando nie przyświeca żadna szczególna filozofia. Gra pozwala nam się wcielić w postać żołnierza Joe Gibsona nazywanego Super Joe (tu ciekawostka - postać o tym imieniu pojawiła się również w Bionic Commando), który musi stawić czoło bliżej nieokreślonym siłom zła i uratować przy tym dobrze strzeżonych zakładników.

 

Jak wspomnieliśmy na wstępie, zmagania obserwujemy z kamery zawieszonej nad miejscem akcji. Super Joe ma do dyspozycji dwie bronie - karabin maszynowy z nieograniczoną ilością amunicji oraz granaty, których jest ograniczona liczba (można je jednak znaleźć w trakcie rozgrywki). Gra cały czas trzyma nas za gardło - zewsząd atakują bowiem siły wrogiej armii, a stopień trudności jest wysoki. Wyzwaniem jest już przejście pierwszego poziomu. Oprócz szeregowych przeciwników na swojej drodze napotkać możemy też inne przeszkody będące elementami otoczenia, które niekiedy da się rozpirzyć granatami, natomiast zamiast bossów w tradycyjnym sensie pod koniec poziomu mamy fragmenty, w trakcie których naszym zadaniem jest wyeliminowanie nadciągających fal nieprzyjaciół (na otwartych terenach bez mogących pomóc barier) nasyłanych przez tchórzliwego oficera. Jeśli damy radę, możemy mu strzelić w plecy, co dostarcza bonusowych punktów.

 

Poszczególne wersje gry nieco się od siebie różnią. Przede wszystkim grafiką, ale gdzieniegdzie także innymi rozwiązaniami. Dla przykładu na NES-ie można znaleźć dopałki zwiększające siłę ognia i dające dostęp do nieograniczonej ilość granatów (przepadają one w przypadku skuchy) oraz specjalne gogle pozwalające odnaleźć ukryte pomieszczenia.

Wideo - Commando

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (10)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper