Bionic Commando

Bionic Commando

7,5
11 oceny

Ocena wg platformy:

NES 7.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Platformowa
Premiery
Świat:
20.07.1988
Europa:
26.10.1990
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Platformowa
Premiery
Świat:
20.07.1988
Europa:
26.10.1990

Bionic Commando - opis gry

Bionic Commando to action-platformer wyprodukowany i wydany przez Capcom na Nintendo Enterteinment System (NES). Gra w Japonii nosiła tytuł Hitler’s Revival. Bionic Commando na tle innych podobnych produkcji wyróżniała mechanika - główny bohater używał w nim specjalnego, wydłużającego się ramienia.

Głównym bohaterem gry jest niejaki Ladd Spencer. Akcja dzieje się w latach 80-ych ubiegłego wieku, a tłem dla zmagań jest konflikt między Imperium i Federacją, która pewnego dnia dowiaduje się o tajemniczym (i rzecz jasna niecnym) planie Albatros. Protagonista musi dowiedzieć się o co w nim chodzi, a przy okazji uratować Super Joe.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Między misjami do dyspozycji mamy mapkę, na której wybieramy miejscówkę do której chcemy się udać (pod warunkiem że mamy do niej dostęp). Jeśli transportujący nas helikopter doleci na miejsce bez szwanku, możemy przygotować się do misji wybierając pożądany ekwipunek: broń, dodatkową superbroń, coś ochronnego i urządzenie służące do komunikacji. Po epizodzie z inwentarzem rozpoczynamy właściwą rozgrywkę.

 

Bionic Commando to side-scrollowany action-platformer. Poruszamy się w prawo lub w lewo, możemy używać standardowych broni, ale najważniejszym sprzętem Ladda jest jego bioniczne ramię, które pozwala mu pokonywać najtrudniejsze przeszkody (jak szerokie rozpadliny) albo sięgać po oddalone przedmioty. Ramię da się oczywiście wydłużać pod różnymi kątami.

 

Miejscówki w produkcji Capcom da się podzielić na dwa rodzaje: te, w których dzieje się zadyma, i tzw. “neutralne”, wymagające od nas znalezienia przydatnych informacji. W tym drugim przypadku gameplay czerpie ze skradanek, bowiem nierozważne wypalenie z broni może ściągnąć nam na głowę strażników. W Bionic Commando nie brakuje bossów, a pod koniec każdej zaliczonej miejscówy otrzymujemy rozmaite użyteczne przedmioty (niekiedy niezbędne, by poczynić progres). Ladd ma do dyspozycji pewną ilość karabinów, flary rozświetlające ciemne jaskinie, kamizelki kuloodporne, lekarstwa regenerujące zdrowie i nie tylko.

Wideo - Bionic Commando

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper