13 Sentinels: Aegis Rim

13 Sentinels: Aegis Rim

8,9
19 oceny

Ocena wg platformy:

NS 9.0
PS4 8.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Vanillaware
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa
Śr. czas:
43 godzin
Premiery
Świat:
28.11.2019
Europa:
22.09.2020
Polska:
22.09.2020
Producent:
Vanillaware
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa
Śr. czas:
43 godzin
Premiery
Świat:
28.11.2019
Europa:
22.09.2020
Polska:
22.09.2020

Recenzja redakcji

13 Sentinels: Aegis Rim – recenzja gry. Godny następca Chrono Trigger’a wreszcie się narodził
Patryk Dzięglewicz

Patryk Dzięglewicz

9.0
13 Sentinels: Aegis Rim – recenzja gry. Godny następca Chrono Trigger’a wreszcie się narodził
PS4

13 Sentinels: Aegis Rim - opis gry

13 Sentinels: Aegis Rim to gra przygodowa wyprodukowana przez studio Vanillaware i wydana w Europie przez Segę. Tytuł ukazał się na PlayStation 4. Pierwotnie powstawał on też z myślą o PS Vita, lecz prace nad tą wersją przerwano.

Fabuła - 13 Sentinels: Aegis Rim

Dalsza część tekstu pod wideo

13 Sentinels: Aegis Rim oferuje inne klimaty niż poprzednie gry studia Vanillaware, których akcja rozgrywała się przede wszystkim w światach inspirowanym klasycznym fantasy. Tym razem jednak sceną dla opowieści jest Japonia z lat 80. XX wieku, a dokładniej jej alternatywna wersja. Oto świat staje na głowie, gdy niespodziewanie pojawiają się tajemnicze obiekty przypominające meteoryty, które doprowadzają do wielkich zniszczeń. Opowieść skupia się na perypetiach grupy trzynastu nastoletnich uczniów i uczennic, którzy będą musieli zasiąść za sterami wielkich mechów, aby uratować świat. Każda z tych postaci zmaga się nie tylko z sytuacją nadzwyczajną, jaką jest atak na Ziemię, ale też z wszelkiej maści problemami osobistymi.

Rozgrywka - 13 Sentinels: Aegis Rim

13 Sentinels nie jest grą action-RPG (jak Odin Sphere czy Muramasa), tylko przygodówką. Rozgrywka podzielona jest zasadniczo na dwie fazy. Pierwsza to właśnie ta przygodówkowa, nastawiona na opowiadanie historii, w trakcie której otrzymujemy ograniczoną swobodę działania. Możemy się wówczas poruszać, lecz lwia część zmagań sprowadza się do oglądania scenek i pozyskiwania w trakcie konwersji słów kluczowych potrzebnych, by móc ruszyć dalej z fabułą.

Druga faza to natomiast bitwy z wielkimi potworami, które toczą się na mapie miasta. Przypominają one gatunek tower defense, gdzie musimy bronić bazy przez ofensywą nieprzyjaciela. W jej trakcie dowodzimy wielkimi robotami, a do dyspozycji są cztery ich typy: latające, przydające się do walki na krótki dystans, długi dystans lub do starć twarzą w twarz.

Oprócz tego twórcy przygotowali też archiwum, w którym znajdziemy mnóstwo przydatnych informacji o bohaterach i świecie gry. 

Wideo - 13 Sentinels: Aegis Rim

Komentarze (22)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper