Neo Contra

Neo Contra

6,5
13 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 6.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Konami TYO
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina
Premiery
Świat:
19.10.2004
Europa:
25.02.2005
Polska:
25.02.2005
Producent:
Konami TYO
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina
Premiery
Świat:
19.10.2004
Europa:
25.02.2005
Polska:
25.02.2005

Neo Contra - opis gry

Neo Contra to strzelanina będącą dziesiątą odsłoną popularnej serii autorstwa Konami. Za grę odpowiada tokijski oddział firmy. Neo Contra to następca Contra: Shattered Soldier, jednak względem tej i jeszcze wcześniejszych części twórcy postanowili zmienić znaną formułę rozgrywki. Tytuł ukazał się na PlayStation 2.

Wydarzenia rozgrywają się w dalekiej przyszłości. Jest rok 4444, Ziemia stała się planetą-więzieniem przetrzymującym bandziorów z różnych stron wszechświata. W tej rzeczywistości powstaje grupa zwana Neo Contra, która za cel stawia sobie obalenie panującego porządku. By przeciwstawić się rebelii, rząd światowy wysyła czterech elitarnych żołnierzy mających rozprawić się z zagrożeniem - w jednego z nich wcieli się gracz.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Wspomniana zmiana formuły odnosi się do sposobu prezentowania wydarzeń na ekranie - w Neo Contra akcję śledzimy z kamery zawieszonej nad miejscem akcji, choć sekcje scrollowane w starym dobrym stylu też się tutaj pojawiają. Tempo rozgrywki nawiązuje do klasycznych części serii z ery 8-bitów - przez większą część czasu przebijamy się przez poziomy pełne przeciwników i rzadziej toczymy boje z bossami. To zmiana względem np. Hard Corps, którego istotę stanowiły potyczki z większymi przyjemniaczkami.

 

W Neo Contra nie ma umiejętności skoku. Zamiast tego nasi podopieczni mogą wykonywać obrót lub rzucać się, co umożliwia im omijanie wrogich razów. Inaczej względem wielu poprzednich odsłon ma się też sytuacją z bronią. Na początku gry wybieramy bowiem jeden z trzech zestawów. W skład przykładowego wchodzą dwa normalne gnaty (różni je typ amunicji) oraz jeden pozwalający walczyć z latającymi przeciwnikami.

 

Twórcy przygotowali siedem poziomów. Pierwsze cztery dostępne są od początku i sami wybieramy, na którym chcemy grać. Piąty pojawia się natomiast po przejściu pierwszych czterech, a szósty i siódmy po zdobyciu odpowiednio wysokiej oceny na poprzednich. W Neo Contra mamy dwa stopnie trudności. Jest Easy, który daje nam 30 żyć, ale nie możemy zobaczyć zakończenia, oraz Normal podnoszący poprzeczkę - na przejście głównego wątku mamy w nim pięć żyć i siedem kontynuacji.

Wideo - Neo Contra

Komentarze (5)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper