eRPeGowy Przegląd Tygodnia #50 - KARCZMA

BLOG
1587V
eRPeGowy Przegląd Tygodnia #50 - KARCZMA
Daaku | 10.12.2014, 03:54
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Nie śpię, bo wstawiam Przegląd.

 

Doszedł nam kolejny wdzięczny temat - zaniedbywany na głównej Xenoblade Chronicles X może liczyć u nas nie tylko na azyl, ale i na skrupulatnie uzupełniane wieści, których tak pragną obserwujący bacznie temat fani jRPGów i właściciele Wii U. Tak sam status należy się w sumie Yakuzie Zero, która po pierwszej wzmiance więcej się na głównej nie pojawiła. To samo Etrian Odyssey and Mysterious Dungeon. I Final Fantasy Explorers. I The Legend of Legacy... Tego nie znajdziesz na głównej!

P.S. Podobno jeszcze wena Affikowi wróciła. Jeżeli ma to oznaczać, że newsy zaczną regularniej dochodzić, to jestem za.

Daaku

 

 

1. Niedawno w Europie zawitała przeszczepiająca świat Persony na grunt dungeon crawlingu Persona Q, a Atlus zdążył już zapowiedzieć kolejny crossover z jedną ze swoich marek w roli głównej. Etrian Odyssey and Mysterious Dungeon jest - jak łatwo się domyślić po tytule - grą z serii Etrian Odyssey w konwencji roguelike (przedstawicielami tego gatunku są np. Shiren the Wanderer i Pokemon Mystery Dungeon). Gra mam umiejętnie łączyć elementy obu konwencji, a jej tworzeniu przyświeca slogan "RPG z tworzeniem postaci, w który zagrasz tysiąc razy". Samo tworzenie postaci jest żywcem wyjęte z Etrian Odyssey: z 10 dostępnych klas musimy upchnąć do czteroosobowej drużyny pasujących nam reprezentantów, którym możemy nadać imiona oraz wybrać awatar.

 

Sama eksploracja lochów odbywa się już jednak na zasadzie roguelike'ów. Naszą grupkę odkrywców warto ułożyć w konkretną formację (ciężkozbrojni na przedzie, łucznicy i pikinierzy w środku, magowie zamykający szereg - klasyka), choć oczywiście wybór należy do nas. Zgodnie z prawidłami serii, rozkład każdego piętra i każdego dungeonu ma być losowy, dlatego warto wypracować sobie ustawienie, które pozwoli nam wyjść cało z nagłych sytuacji.

 

Jednak żadna formacja nie będzie "nie do rozbicia" - lochy upstrzone będą nie tylko potworami zdolnymi atakować postacie na tyłach, ale także pułapkami mogącymi np. rozproszyć całą drużynę w inne zakątki mapy! Uważać należy także na "Monster House'y" - pomieszczenia po brzegi wypełnione nacierającymi na nas przeciwnikami. Wytchnieniem mogą okazać się pojawiający się tu i ówdzie handlarze oferujący tak potrzebne nam medykamenty czy ciekawy ekwipunek. Ciekawostką jest fakt, że możemy albo zapłacić wydartą od dzikiej fauny walutą (odwieczna zagadka - dlaczego ze zwierząt wypadają złote monety?), albo zwiać z leżącym odłogiem cackiem - musimy się jednak liczyć z tym, że sprzedawca nie da sobie w kaszę dmuchać i podejmie pościg albo, w razie miażdżącej różnicy poziomów - spuści nam manto.

 

Poniżej opis z oficjalnej strony gry:

"Głęboko w górach, niewielka wioska Aslarga staje się bazą wypadową dla podróżników szukających sławy i bogactwa w Tajemnych Lochach. Ale wymagające wyzwania oczekują nawet najodważniejszych śmiałków w Etrian Mystery Dungeon, turowym action RPG w stylu roguelike tworzonym przez ATLUS i Spike Chunsoft. Ten tytuł na wyłączność dla Nintendo 3DS łączy w sobie szeroki wachlarz ustawień drużyny i umiejętności z Etrian Odyssey oraz nieskończenie losowe przygody w lochach z Mystery Dungeon. System walki będący hybrydą akcji i działań turowych sprawia, że potyczki z potworami nie polegają wyłącznie na używaniu odpowiednich umiejętności, ale stają się jednocześnie eleganckim tańcem pozycjonowania. Gracze tworzą swoje drużyny w oparciu o znajome Etrian Odyssey klasy w rodzaju Landsknechta czy Runemastera, ustawiają ich uzdolnienia w oparciu o Etrianowe drzewka umiejętności, po czym zabierają do czterech członków do lochów. Lochy te, zawsze losowo wyposażone w przeróżne ścieżki i poziomy, wymagają wytężonej eksploracji. Nie zapominaj także o wspaniałych skarbach i nagrodach - ale strzeż się tego, co czyha w najgłębszych odmętach...

 

Tak z kolei prezentuje się lista nazwisk zaangażowanych w tworzenie gry:

 

Producer: Shigeo Komori (Atlus)

Director: YukariYokoro (Atlus)

Project Director: Seiichiro Nagahata (Spike Chunsoft)

Character Designer: Kaoru Hasegawa (Spike Chunsoft)

Composer: Yuzo Koshiro (Etrian Odyssey)

Class Designs: Yuji Himukai (więcej w "Rozkładówce")

Monster Designs: Shin Nagasawa

Art Supervisor: Nizo Yamamoto

 

Gra ma otrzymać w Ameryce oznaczenie wiekowe ESRB "10+". Głównymi powodami mają być głębokie dekolty niektórych postaci, nawiązania do picia alkoholu oraz obecne w dialogach epitety w rodzaju "p*ssed off" i "a*s". Jest to trzecia po EOII i EOIII odsłona serii, która otrzymała takie oznaczenie.

W Kinotece znajdziecie także pierwszy teaser Etrian Odyssey V.

Etrian Odyssey and Mysterious Dungeon ukaże się na 3DSa 5 marca 2015 r. 

Źródła 1, 2, 3, 4

 

 

2. Ciekawie prezentuje się ostatnio sytuacja z Xenoblade Chronicles X. Tetsuya Takahashi, kierownik projektu, od pary dni wymienia poprzez swoje konto na Twitterze nazwiska kolejnych uczestniczących w pracach nad grą ludzi, których obecność bardzo dobrze rokuje tytułowi. Pora nieco usystematyzować te wpisy, przedstawmy więc członków załogi:

 

Yuichiro Takeda - autor scenariusza do poprzedniego Xenoblade Chronicles, pracował wcześniej z Takahashim nad adaptacją anime Xenosagi. Po dość generycznej historyjce w stylu fantasy, w Xenoblade Chronicles X uraczyć ma nas dużo głębszą, bardziej rozpoznawalną fabułą.

 

Kazuho Hyodo - scenopisarz uczestniczący w produkcji wielu odcinków anime takich jak Gundam SEED Destiny, Gundam Age, Robot Girls Z, The Pilot's Love Song czy Wagnaria. Do projektu zaprosił go w/w Takeda. Będzie pomagać w pisaniu scenariusza, gdyż jest on tym razem dużo obszerniejszy od tego z Xenoblade Chronicles.

 

Hiroyuki Sawano - kompozytor mający na swoim koncie m.in. muzykę do seriali anime Attack on Titan, Kill la Kill czy ostatnio Aldnoah.Zero wspomoże projekt swoimi umiejętnościami muzycznymi.

 

Kunihiko Tanaka - chara-designer wszystkich poprzednich odsłon uniwersum (Xenogears, Xenosaga, Xenoblade). Jak wspomina sam Takahashi, "z panem Tanaką znamy się już kawał czasu, ale tym razem poprosiłem go o zawarcie w swojej sztuce właściwej mu Xeno-wości." Ponieważ w grze znajdzie się wiele pozaziemskich ras, kulturę i sposób bycia każdej z nich przedstawi inny rysownik.

 

Takayuki Yanase - chwalony przez Takahashiego za umiejętność dokładnego przeniesienia każdego pomysłu na deskę kreślarską. Pracował wcześniej m.in. nad Ghost in the Shell: Arise, Tenkai Knights i Metal Gear Rising, gdzie odpowiadał za designy robotów (poniżej). Ma własną stronę internetową.

 

Kouichi Mugitani - weteran ekipy, production designer Xenosagi I, II i III oraz twórca portretów postaci do tych gier. Według Takahashiego "tylko on jest w stanie unaocznić linię produkcyjną jednego z mocarstw" zawartych w grze. Żartobliwie napomknął także, że ma smykałkę do modeli o seksownych, kobiecych kształtach. Także ma własną stronę internetową.

 

Takayuki Yanase - mecha-designer maszyn w m.in. Muv-Luv Alternative, Valvrave the Liberator, After War Gundam X i cago uniwersum Gundam 00. Jego specjalnością są roboty zdolne do transformacji w kilka rodzajów pojazdów naraz, dlatego też Takahashi zaprosił go o projektu - obecne w grze Dolls (roboty bojowe) mają działać na podobnej zasadzie. Poniżej design jednego z Frame Arms, wykonany dla uznanej firmy modelarskiej Kotobukiya.

 

Yasushi Suzuki - utalentowany artysta, dobry zarówno w rysowaniu postaci, mechów, jaki i otoczenia. piastował jednocześnie stanowiska character designera i effect diesgnera w Sin & Punishment z Nintendo 64 oraz art directora w Sin & Punishment: Star Successor z Wii. Projektował wielkiego mecha widocznego na pierwszym materiale z gry pokazywanym na targach E3 (poniżej). Jego strona internetowa.

 

Raita Kazama - znany już z pierwszego Xenoblade'a, tym razem jego zadaniem będą designy NPCów innych ras oraz prymitywnych form życia zamieszkujących planetę. Jego strona internetowa

 

W innych twittach Takahashi powraca do tematu samych Dollsów. "Są pięciokrotnie większe od dorosłego człowieka, czyli ich wysokość wynosi ok. 9-10 metrów. Zostało to wcześniej obliczone jako najbardziej optymalny stosunek wzrostu pilota i jego maszyny, biorąc pod uwagę eksplorację i walkę przy jej użyciu. Gdyby roboty były wyższe - musielibyśmy powiększyć mapę świata, a to znacznie spowolniłoby poruszanie się po niej postacią pilota". Pokrywa się to z doniesieniami magazynu EDGE, któremu Takahashi chwalił się, że świat Xenoblade Chronicles X jest pięciokrotnie większy od tego z Xenoblade Chronicles.

Swoje wyjaśnienia podsumował następująco: "Od założenia Monolith minęło 15 lat, a dopiero teraz udaje mi się tworzyć grę co do której postawiłem sobie wyzwanie, grę RPG w której ludziom i maszynom uda się pokojowo koegzystować".

 

Xenoblade Chronicles X ma się ukazać na Wii U wiosną 2015 w Japonii, a w Stanach i Europie do końca tegoż roku.

Źródła 1, 2, 3, 4, 5, 6

 

 

3. Wieści o Yakuzie Zero ciąg dalszy, choć tym razem skupimy się raczej na drugim głównym bohaterze gry - Goro Majimie i prowadzonym przez niego przybytku typu cabaret club o wdzięcznej nazwie Sunshine. Według serwisu 4Gamer, trzonem gry Goro będzie rywalizacja z innymi klubami w okolicy o miano najbardziej wpływowego miejsca w Soutenburi. Ale aby rosnąć w siłę, trzeba zacząć dbać o podstawy - czyli o zyski. A zyski zapewniać nam będą głównie dziewczyny, które zatrudniać będziemy w naszym klubie. Nie możemy jednak najmować każdej, jaka minie nasze drzwi - dziewoje różnią się budową ciała i umiejętnościami, a co piękniejsze i bardziej wygadane będą żądać od nas wyższej pensji. Nie zabraknie także znanej z serii opcji rozmowy, choć tym razem będzie ona ograniczona do "sesji treningowych", w trakcie których Majima zyska sobie wśród pracownic większe zaufanie. Do klubu możesz zajść w godzinach otwarcia, aby obserwować panie przy pracy, jak również uspokajać zdenerwowanych klientów i traktować z buciora tych sprawiających kłopoty. Sami klienci dzielić się będą na bardziej lub mniej zamożnych, więc będzie można wziąć pod uwagę, komu warto się przypodobać, a kogo bezceremonialnie wziąć za frak. Same dziewczyny będą się także męczyć, więc trzeba będzie pozwalać im odpocząć.

 

Więcej "kabareanek" odblokujesz podczas wykonywania sub-questów, choć te najlepsze trzeba będzie odbić z kadr konkurencyjnych klubów. Największą rolę pełnią tutaj akcje - wykupując klub przejmiesz także jego największe gwiazdy, ale też mocno odczujesz brak popularności - twoja renoma mocno spadnie, a klientela - przerzedzi. 

 
Kolejny sposób na zarobek na dziewczynach - choć znacznie bardziej ekstremalny - naświetla oficjalna strona internetowa gry. Catfight, bo o nim mowa, to jeden z rodzajów hazardu, zapasy hardych panien za dnia pracujących jako pielęgniarki, idolki czy policjantki (znajduje to odzwierciedlenie w noszonych przez nie strojach). 

 

Całe szczęście obejdzie się bez drapania i ciągnięcia za włosy - cała mechanika "zapasów" oparta jest o grę w papier-nożyce-kamień. Każda z zawodniczek ma swoje nawyki dotyczące sposobu ataku - niektóre wyraźnie preferują "nożyce", ale zrzadka rzuconym "kamieniem" zadają dużo większe obrażenia. Podobne wymiany mają miejsce aż do momentu, gdy jednej z dziewczyn skończy się HP. Sega podkreśla, że kluczem do zwycięstwa w Catfight jest dogłebne poznanie przeciwniczki i stosowanie odpowiednich strategii.

 

Yakuza Zero pojawi się w Japonii 12 marca 2015, zarówno na PS3, jaki i PS4.

Żródło 1, 2

 

 

4. Nie tylko Atlus upodobało sobie ostatnio crossovery - Marvelous nie ma zamiaru pozostawać w tyle. PoPoLoCrois Farm Story jest właśnie takim połączeniem dwóch światów: Story of Seasons (znanego na naszym rynku jako Harvest Moon) oraz popularnej w Japonii w czasach PSXa serii PoPoLoCrois. Gra opowie historię 10-letniego księcia Pietro, który w swoje urodziny postanawia odwiedzić swoja przyjaciółkę, mieszkającą w lesie Narcię. Zamiast niej Pietro natyka się jednak na wiedźmę imieniem Guilda, a w lesie zaczynają pojawiać się potwory zwane Mrocznymi Bestiami. Z pomocą przychodzi jednak Marmella - dyplomatka z królestwa Galariland, z którą Pietro wyrusza w podróż celem powstrzymania nowego zagrożenia. 

Będąc już w Galariland wychodzą na światło dzienne rozwiązania z rolniczej serii - Pietro może zająć się uprawą warzyw, sprzedawać je oraz wchodzić w interakcje z innymi przyjaźnie nastawionymi mieszkańcami królestwa. W Galariland widać upływ czasu i pór roku - na wiosnę sadzić będziemy kwiaty i truskawki, latem wyrosną nam największe słoneczniki, a jesień to czas na dynie i bakłażany.

 

PoPoLoCrois Farm Story powstaje na 3DSa. 

Źródło

 

 

5. W Final Fantasy Explorers musimy walczyć z przyzwanymi bestiami, które chronią kryształów. Poniżej opisane są dwie, którym będziemy musieli sprać tyłki.

 
Pierwszą z nich jest Alexander. Żadna inna bestia nie może równać się z nim w kwestiach wielkości, a i jego ataki należą do potężnych i na przykład "Holy Judgement" potrafi zadać bardzo duże obrażenia.
 
Jak widać na powyższym screenie, Alexander chroni jakieś drzewo - nie wiadomo jednak, w jakim celu będziemy z nim walczyć. Potwór będzie używał zarówno ataków blisko- jak i dalekodystansowych.
 
Diablosa z kolei znajdziemy w ciemnej jaskini, czyhającego na nieostrożnych podróżników. Jak już wiemy z poprzednich tytułów Final Fantasy, używać od będzie ataków bazujących na grawitacji.
 
Nie jest to jednak jedyne, co Diablos potrafi. Jego duże skrzydła służą do ataku, jak i do obrony - będzie używał ich w charakterze tarczy chroniącej go przed różnymi atakami. Kolejnym jego atrybutem jest możliwość zaciemniania różnych części jaskini, dzięki czemu ciężko będzie zauważyć, co się dzieje.
 
Final Fantasy Explorers ukaże się 18 grudnia w Japonii na 3DSa.
 
 
 
6. Etrian Oddysey Untold II: The Knight of Fanfir po raz pierwszy w historii serii będzie miał płatne DLC. Wystąpi ono w ilości cztery i jest poniżej opisane:
 
- Pierwsze będzie zawierało skórki do tworzenia postaci w Classic Mode. Bazowane są one na pierwszych trzech grach Etrian Oddysey. To DLC akurat będzie darmowe.
 
- Drugi dodatek to klasa Highlander z pierwszego Etrian Oddysey Untold. Przez pierwsze dwa tygodnie darmowe, później będzie kosztowało 100 jenów.
 
- Trzeci zawiera powtarzalny quest, w którym zdobywać będziemy itemki do robienia potraw, Podobno można zbić na tym w grze niezłą kasę. Koszt - 250 jenów.
 
- I w końcu numer 4, czyli quest w gorących źródłach! Walczyć w nim będziemy z gigantycznym grzybem. Dostaniemy w nim dodatkowe obrazki dla Arianny i Chloe, które możemy zastosować w Story Mode.
 
 
 
 
7. Twórcy Natural Doctrine ostatnio pokazali dwie nowe gry podczas eventu o nazwie Kadokawa Games x FromSoftware 2014.
 
Powyższy teaser zaczyna się słowami "Zostanę upadłym aniołem dla dobra tego świata" po czym wyskakuje napis Project Code: Daten (co ciekawe, Daten to właśnie upadły anioł). Został opisany jako "Ctuhlu Mithology x Dungeon RPG". To będzie ich pierwsza w pełni zrobiona w tym gatunku produkcja, ale pracowali już z innymi, bardziej doświadczonymi w gatunku twórcami.
 
Kolejna część zaczyna się słowami "Czy można osiągnąć zemstę bez poświęcenia?", a w tle japońsko brzmiąca muzyka i coś, co wygląda na zachodzące słońce i ponownie napis, tym razem "Japanese Mythology x Dungeon RPG". Nazwa projektu brzmi Project Code: Tsukuyomi. Można wywnioskować, że w świecie gry dzieje się jakaś wojna, ale niewiele więcej.
 
Obie gry powstają na konsole PlayStation, ale bliższe szczegóły nie są znane.
 
 
 
8. W ostatnim numerze Jump poznaliśmy postać odpowiedzialną za porwanie Agnes w Bravely Second. Imię tego niegodziwca brzmi Emperor Oblivion. Jest on odpowiedzialny za walki, wywołane przez jego potężną armię. To właśnie on porwał Agnes podczas podpisywania pokoju między Chrystal Orthodoxy a biskupstwem Eternia. Wygląda na to, że ma za towarzyszkę wróżkę imieniem Anne.
 
Nie jest to jednak jedyna ujawniona atrakcja w tej grze. Podobnie do odbudowy Norende w pierwszej części, tutaj będziemy budować miasto nowej bohaterki - Magnolii na księżycu. Wyglądać to będzie tak samo jak w Bravely Default. Poza tym, dostaniemy odpowiednik D's Journal, tylko tym razem pod nazwą U's Journal. Kolejnym dodatkiem, tym razem nowym, jest Consecutive Chance, która, jeśli wygraliśmy walkę w jedną turę, pozwala ją stoczyć jeszcze raz ze zwiększoną o 1,5 raza nagrodą. Możemy to zrobić dowolną ilość razy. Poza tym, dostaniemy opcję o nazwie "My Set", w której możemy zapisać stan postaci - jego profesję, ekwipunek, etc. aby potem ją przywrócić.
 
Gra dostanie 10 grudnia demo, a wyjdzie 23 kwietnia w Japonii na 3DSa.
 
Źr 1, 2, 3
 
 
 
9. System walki w Legend of Legacy jest dość złożony. Zacznijmy od początku: każdy z siedmiu członków drużyny może mieć wyekwipowaną broń - nie są ograniczeni do jednej konkretnej. Wszystko roztacza się o "Battle Skills", które pozwalają albo uderzyć kliku przeciwników na raz, albo jednego kilkakrotnie. Defensywa również się roztacza o Battle Skills, pozwalają one chronić lub nawet kontrować ataki przeciwnika.
 
Inna część systemu walki to "Role Shuffle", który zmienia "Position" postaci, dzięki czemu może wejść w formację bitewną. Kolejnym dodatkiem jest system magii, polegający na pożyczaniu siły od duchów.
 
Powyższe wideo pokazuje system walki, który w akcji wypada dość standardowo. Widać jednak, że tank parę razy chroni sojuszników przed atakiem.
 
W powyższym wideo widać znów walkę, tym razem z potężniejszym przeciwnikiem. Widać, że drużyna używa różnej magii, m. in. buffów, dzięki którym tank nie zawsze musi chronić swoich sojuszników. Poza tym, FuRyu podzielili się bonusami pre-orderowymi. Jest to soundtrack.
 
The Legend of Legacy ukaże się w Japonii 22 stycznia na 3DSa.
 
 
 
10. W Digimon Story: Cyber Sleuth dostaniemy możliwość skanowania różnych Digimonów. Zanim do tego przejdziemy opiszę jedną postać.
 
Rie Kishibe łączy Eden Project w całość i jej głównym zadaniem jest promocja Kamishiro Enterprise - korporacji, która stworzyła Cyberspace Eden. Jest raczej miła i uprzejma, chociaż mimo, że na to nie wygląda, jest bardzo pewna siebie i nie słucha opinii innych.
 
 
Gdy tylko spotkamy Digimona, od razu zaczyna się jego skan. Gdy ten dotrze do 100%, możesz pójść do Digimon lab i go samemu stworzyć. Każde dodatkowe dane zwiększają jego statystyki. Co ważne, stworki mogą ewoluować, ale muszę spełniać pewne wymagania. Nie jest to jednak sposób na uzyskanie optimum - możemy również dewoluować nasze Digimony tyle razy, ile chcemy.
 
Digimon Story: Cyber Sleuth ukaże się w Japonii wiosną 2015 na PS Vita.

 

 

11. Kingdom Hearts może się poszczycić jedną z najbardziej zakręconych fabuł w historii. Co ciekawe, początkowe plany były zdecydowanie mniej ambitne.
 
 "Kiedy tworzyłem pierwsze Kingdom Hearts chciałem, aby to była jedna, jedyna gra z tej serii. Pomyślałem "Ok, najwyżej zrobimy sequela.". Ale naprawdę nie miałem nic przeciwko temu, aby ta gra była jednym tytułem. Nie spodziewałem się tego, że rozrośnie się to na tak dużą markę." - mówi twórca serii, Tetsuya Nomura.
 
Obecny story arc, Dark Seeker Saga, opowiada o postaci imieniem Xehanort i jego podróży po Destiny Islands, która sprawiła, że ten stał się antagonistą. Nomura postanowił opowiedzieć, dlaczego historia Kingdom Hearts jest aż tak bardzo pogmatwana.
 
"Ponieważ mamy jedną, ciągłą historię, rzeczy robią się nieco skomplikowane podczas przechodzenia przez narrację. Jest tak w każdym medium, nie tylko grach wideo, ale również np. w filmach. Zawsze chcesz wtedy porozmawiać, podzielić się wrażeniami. Jeśli każdy ma takie same, to dyskusja nie sprawia przyjemności. Specjalnie chciałem wpuścić nieco tajemnicy, aby sprowokować dyskusję i zapoznać się z różnymi reakcjami."
 
Dodał potem:
 
"Nawet jeśli teraz nie wiesz tego, jeden element gry może zapowiadać kolejne, duże wydarzenie, które poznasz grając dalej w serię. To jest coś, co sprawia, że skomplikowane historie są interesujące."
 
[Daaku: Tutaj możecie pobrać szybkie - i dość szydercze, choć celne - wprowadzenie w fabułę serii. Tradycyjnie w takich przypadkach ostrzegam przed spojlerami!]
 

 

 

eRPeGowa Piguła

 

1. W Japonii pojawi się specjalna wersja Dark Souls II: Scholars of the First Sin, która zawierać będzie ścieżkę dźwiękową, przewodnik po świecie gry oraz papierowe mapy. Liczba sztuk będzie ograniczona. Tytuł ukaże się na PS3, X360 oraz PC 5 lutego 2015 w Japonii. Wersja dla PS4 oraz X-One jest przewidziana na 9 kwietnia 2015.
 
 
2. Terra Battle od studia Mistwalker dobrnęła do 1,2 miliona pobrań. Jeżeli ta liczba osiągnie poziom 2 milionów – tytuł zostanie wydany na konsole. Dodać należy, że do 28 lutego 2015 jest możliwość pobrania darmowej ścieżki dźwiękowej z gry.
 
 
3. Criminal Girls: Invite Only (Vita) pojawi się na Zachodzie dzięki NIS America. Z opisu wywnioskowałem, że będzie to zwyczajny JRPG. Jedyna nowinka, to fakt, że nasze podkomendne mogą nie usłuchać naszych rozkazów (bo to ponoć złe kobiety są). Premiera 6 lutego w Europie i 3 lutego w USA.
 
 
4. Nowe DLC do Persona Q: Shadow of the Labyrinth (3DS) zawitają do Krainy Hamburgera już w grudniu. Dwa pierwsze z nich zostaną udostępnione za darmo, a zawierać będą dwie Persony – znaną z P4G Kaguyę oraz Orpheus Talos z P3P (pierwsza od 27 listopada, druga od 2 grudnia). Kolejne Persony (Magatsu IzanagiP4G oraz ThanatosP3) będą płatne – niecałe 2 dolce. Resztę zawartości DLC znajdziecie w źródle.
 
 
5. Seria Metal Saga powraca do życia (prawa do tytułu ma teraz Kadokawa Games na spółę z Crea-Tech) i jej nowa część pod tytułem Metal Saga: Ark of the Wasteland zmierza na smartfony (Anroid, iOS). Premiera nie jest znana na chwilę obecną.
 
 
6. Taktyczny RPG znany z PS3, X360, PC oraz Androida – Record of Agarest War Zero zawitał na iOS. Tytuł jest do kupienia na App Store za 14,99$.
 
 
7. Największy troll 2014, czyli Square Enix wypuściło na urządzenia mobilne nowego SRPG-a pt. Heavenstrike Rivals. Tytuł został przetłumaczony na język angielski i jest już dostępny w Google Play. Natomiast wersja iOS-owa została wypuszczona „na próbę” tylko w niektórych regionach świata. W grę zaangażowani są Ryoma Ito (Final Fantasy Tactics) oraz Ryo Yamazaki (Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers).
 
 
8. Nowy tytuł od Level-5 osadzony w uniwersum White Knight Chronicles zostanie szerzej zaprezentowany na E3 w 2015 roku, jak zapowiedział prezes Akihiro Ino. Gra pojawi się na PS4.
 
 
9. Koei Tecmo zapowiedziało na swoim „fejsbukowym” profilu, że europejscy oraz amerykańscy gracze nie otrzymają angielskich głosów w Dynasty Warriors 8 Empires. Będzie dostępna tylko japońska ścieżka oraz angielskie napisy. Premiera 30 stycznia w Europie oraz 27 stycznia w USA na PS4, X-One oraz PS3.
 
 
10. Rune Factory 4 w końcu dotrze do Europy, a będzie możliwy do pobrania za  pośrednictwem nintendowego eShopu. Dokładny termin wyznaczony został na 11 grudnia, a cena na 29,99 Euro. 
 
 
11. Japońscy gracze otrzymają możliwość zapoznania się z trialem Final Fantasy XIV: A Realm Reborn, który wystartuje 24 grudnia. Będzie on aktywny 14 dni i pozwoli graczom osiągnąć maksymalnie 20 poziom doświadczenia. Maksymalny poziom gil jaki będzie można unieść w sakiewce SE wyznaczyło na 20 tysięcy. Trialowcy nie będą mieli możliwości zapraszania innych graczy do party oraz ograniczone zostanie korzystanie z czatu. Po zakończeniu okresu próbnego Japończycy będą mieli 90 dni na upgrade FF XIV do pełnej wersji.
 
 
12. Wymienne panele w PS4 stały się faktem, a więc i pojawiły się takie, które będą miłe sercu fanom gier RPG. Na pierwszy ogień pójdą panele przyozdobione motywami z nadchodzącej Disgaei 5. Niestety będą one dodawane tylko do zakupu PS4 w Japonii za pośrednictwem PS Store. Miejmy nadzieję, że będą jednak sprzedawane w przyszłości na Zachodzie oddzielnie.
 
 
13. Shining Resonance otrzyma nowe DLC zawierające nowy generator lochów The Grimoire, który ma pomóc w levelingu postaci, a także nowe kostiumy dla postaci. Premiera Shining Resonance – 11 grudnia na PS3.
 
 
14. Amerykanie doczekają się swojej pierwszej gry z serii Fire Emblem na Virtual Console (Wii U). Cena gry wyniesie 7,99$.
 
 
15. Na iOS i Anroidzie dostępny już jest Dragon Quest III: The Seeds of Salvation w cenie 8,99 Euro. Natomiast część piąta – Hand of Heavenly Bride wyląduje 12 grudnia (niestety tylko w Japonii na chwilę obecną).
 
 
17. Na koniec masa grafik z angielskiej wersji Atelier Shallie: Alchemists of the Dusk Sea (klik w źródło). Premiera 13 marca w Europie oraz 10 marca w USA na PS3.

 

18. Ustalona na 22 stycznia Tales of Zestiria doczeka się kolaboracji z marką gier rytmicznych IDOLM@STER - Sorey i spółka będą mogli przywdziać sceniczne kostiumy idolem, a wejście w nich do walki zmieni także motyw muzyczny. Bonusy te mają się później pojawić na PS Store jako DLC.

Źródło 1, 2

 

19. Final Fantasy: Brave Exvius jest kolejnym z wielu smartfonowych wynalazków opartych o flagową serię Square-Enix, gdzie walki toczymy znanymi z kolejnych odsłon postaciami. Odpowiedzialne za niego studio, A-Lim, pochwaliło się kilkoma sprajtami postaci, jakie zobaczymy w grze.

Źródło

 

20. W pierwszej partii Bladestorm: Nightmare przeznaczonej na rynek japoński pojawić się mają kody zawierające kostiumy postaci z Dynasty Warriors. Joanne d'Arc otrzyma strój Wang Yuanji, a Edward the Black Prince - Zhao Yuna. Potwierdzono także obecność sieciowego co-opa oraz tryb Versus ze zmiennymi zasadami potyczek.

Źródło 1, 2

 

21. Medabots AX - dostępny w wersjach Rokusho i Metabee taktyczny RPG z GameBoya Advance - prawdopodobnie zawita na Virtual Console dla Wii U. Powodem domysłów jest przyznane niedawno oznaczenie wiekowe dla tej gry na terytorium Australii (z tych samych źródeł wyciekła np. premiera Mega Man Battle Network 3).

 Źródło

 

22. Gust jak zwykle rozpieszcza fanów wizualiami, prezentując ogromną galerię grafik do nadchodzącego na Vitę Atelier Escha & Logy Plus (wszystko w źródle). Na zwiastun prezentujący nową grywalną postać, Nio Altugle, zapraszamy do Kinoteki.

Źródło

 

23. Nowy tytuł znanego z Mind Zero i Akiba's Trip Acquire, Absolute Interception Wars: Metropolis Defenders będzie przeznaczoną na Vitę strategią, w której przejmiemy kontrolę nad systemami wielkiej bojowej metropolii (tak, metropolii!), która odpierać będzie ataki gigantycznych bestii. Więcej informacji prawdopodobnie już wkrótce.

Źródło

 

24. Na 12 grudnia o godzinie ósmej wieczorem czasu japońskiego (u nas o szóstej rano) Square-Enix zapowiedziało stream poświęcony Bravely Second. Link do ">streama znajdziecie tutaj, choć naturalnie na razie powita was tylko odliczanie.

Źródło

 

25. Podobny podcast, choć przeznaczony już dla Ameryki i Europy Squre Enix Presents, wystartuje 11 grudnia o godzinie ósmej czasu PST (u nas o godz. 14). Tematem przewodnim ma być tym razem Final Fantasy Type-0 HD.

Źródło

 

 

Verdanowy Piecyk

 

50 odsłona przeglądu. Już. Taki trochę jubileusz. Pisanie daje mi sporą satysfakcję, ale czasami też irytuje jak widzę newsa z poniedziałku, który na głównej jak na złość pojawił się w sobotę albo jak już wysłałem całość. Chciałem rzucić w tej odsłonie wiązką nienawiści, ale mamy święto. Siadamy, czytamy newsy i radujemy się.   
 
 
1. Smutne wieści z Paradox Interactive. Studio postanowiło zawiesić pracę nad Runemaster, który powstawał z myślą o PC i PS4. Niestety nie znamy powodów tej decyzji. Jak zwykle rzuca się ogólnikami o niespełnieniu wysokich standardów jakości. Gra miała być RPG z proceduralnie generowanym światem inspirowanym mitologią nordycką. Sama walka miała często przypominać RTS, ponieważ pod nasze rozkazy trafiałaby spora grupa wojaków.
 
 
 
2. Where Is My Hammer to kolejny głupi symulator, o którym mam wątpliwą przyjemność napisać kilka słów. Gra jest darmowa - każdy może ją pobrać z tej strony. Jak zapewne się domyślacie cała zabawa ma polegać na rozwalaniu wszystkiego. Udanego młotkowania.
 
 
 
3. Pojawiło się więcej szczegółów na temat Project HON. Akcja gry ma miejsce po III wojnie światowej. Jednak ludzkości zawsze mało zabijania i doszło do konfliktu między Ameryką a Azją. Obie strony zaczęły wykorzystywać do walki mechy, w efekcie czego powstał Projekt HON (Humanoid robot On Neuro-control). W grze będziemy musieli mocno skupić się na taktyce i i elementach RPG. Obecnie jest tworzona tylko wersja na PC, ale twórcy zapewniają, że nie będzie ona jedyną. Można się spodziewać jakiejś wersji na smartfony.
 
 
 
4. Dragon Dating Simulator to - nie zgadniecie - symulator randek ze smokami. Wasze głęboko skrywane fantazje w końcu będę mogły doczekać się realizacji. Idźcie i wpłacajcie pieniądze tutaj. Jeśli nie lubicie smoków to możecie pójść na randkę z gołębiem w Hatoful Boyfriend. Też nie? No dobra, skoro podczas oglądania Parku Jurajskiego najbardziej pociągał was T-rex to zainteresujcie się Jurassic Heart.
 
 
 
5. inXile Entertainment zapowiada kolejny projekt. Niestety nie ujawniono żadnych szczegółów. Od siebie dodam tylko, że chciałbym aby to było Arcanum 2.
 
 
6. Lone Wolf Remaster HD pierwotnie wydany na smartfony właśnie pojawił się na PC. Więcej o grze dowiecie się tutaj.
 
 
7. Dobra wiadomość dla wszystkich fanów modyfikacji. Grupie modderów udało się złamać Dragon Age: Inkwizycja.

 

 

eRPeGowa Kinoteka

 

1. Zwiastun KanColle Kai (wiosna 2015, Vita):
 
 
2. Dwa materiały wideo pokazuję Disneyowskie światy i Fajnalowe postacie, jakie zobaczysz w Kingdom Hearts 2.5 HD ReMix (PS3):
 
 
3. Ponad 10 minut tematycznej jazdy bez trzymanki w Gundam Breaker 2 (18 grudnia/Japonia, PS3/Vita):
 
 
4. Drugi zwiastun Devil Survivor 2: Break Record (29 stycznia/Japonia, 3DS), uzupełniony o prezentację systemu przyjaźni ">Fate System, wpływu wyborów na ">wydarzenia oraz rodzeństwa ">Yamato i ">Miyako Hotsuin z organizacji JP:
Źródło 1, 2
 
 
5. Długi zwiastun dla Lost Heroes 2. Wraz z grą dostępny będzie kod na pobranie zbalansowanego i uzupełnionego o mówione dialogi portu pierwszych Lost Heroes z PSP:
 
 
7. Przedstawienie Nio Altugle - nowej, grywalnej postaci w Atelier Escha & Logy Plus (22 stycznia/Japonia, Vita):
 
 
8. Materiał pokazujący lokację Ancestral Steppe w Monster Hunter 4 Ultimate (Zachód Q1 2015) - w jakości 720p i 60kl/s (sprawdźcie ustawienia odtwarzacza):

 

9. Teaser nowo zapowiedzianego Etrian Odyssey V (brak danych):

Źródło

 

 

eRPeGowa Rozkładówka

 

W zeszłym tygodniu obiecałem nadrobić zawartość tej kolumny - i słowa dotrzymuję. W pierwszej kolejności suty artwork od wspomnianego wcześniej Yujiego Himukai - class designera serii Etrian Odyssey. W przyszłym tygodniu także postaram się coś od niego wrzucić, bo przywiązanie do szczegółów oraz wykonanie ekwipunku po prostu "robią".

Następna jest Akagi - dziewczyna (a w zasadzie battleship girl) z Kantai Collection, która jeszcze chyba nie do końca wie, jak grać na Vicie w doprawiony port KanColle Kai... Kolejne dwie grafiki to także KanColle, choć tym razem w wersji mecha - Yamato pokazuje nam, jak wygląda model lotniskowca z pełnym (pierwsze) i krytycznym (drugie) HP. 

 

...i to już koniec na dzisiaj. 

Oceń bloga:
33

Sprawdzasz źródła cytowane pod newsami? Wiesz, możemy robić Cię w wała...

Nie sprawdzam, robicie mnie w wała już pięćdziesiąty raz
92%
Coś tam raz na jakiś czas zerknę
92%
Czytam newsy, wstęp, źródła... Wszystko czytam!
92%
Pokaż wyniki Głosów: 92

Komentarze (29)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper