Unreal Engine 5 sprawia, że tęsknię za UE4. 10 gier z najpiękniejszą grafiką w Unreal Engine 4

Unreal Engine 5 sprawia, że tęsknię za UE4. 10 gier z najpiękniejszą grafiką w Unreal Engine 4

Bartosz Dawidowski | Dzisiaj, 09:01

Unreal Engine 5 cieszy obecnie głównie posiadaczy high-endowych, drogich pecetów. Ten trudny w implementacji silnik wciąż sprawia jednak duże problemy na wszystkich konsolach (również na PS5 Pro) i słabszych komputerach.

Coraz więcej osób z tęsknotą wspomina Unreal Engine 4. Ten powoli wygaszany już silnik (niektórzy deweloperzy nadal z niego korzystają) też cierpiał początkowo na pewne problemy, ale po czasie deweloperzy ogarnęli jego specyfikę w bardzo wysokim stopniu, tak, że wiele gier stworzonych w UE4 jest uznawanych za mistrzów optymalizacji. Mocno to kontrastuje z bardzo "ciężkim" (głównie z powodu Lumen i Nanite) UE5.

Dalsza część tekstu pod wideo

Przed Wami 10 gier stworzonych właśnie w środowisku Unreal Engine 4, które wyróżniły się wyjątkowo śliczną grafiką.

Stellar Blade 

Autorzy Stellar Blade odrzucili pomysł przejścia na UE5 i postanowili pozostać przy Unreal Engine 4. To był strzał w dziesiątkę, bo gra nie tylko wygląda cudnie (nawet na trochę słabszym sprzęcie), ale oferuje przy tym świetną optymalizację, działając wspaniałe również na słabszych PC.

Star Wars Jedi: Survivor

Tak, wiem, że Jedi Survivor miał spore problemy z wydajnością (cóż, w pewnym sensie wciąż je ma). Nie oceniamy tu jednak optymalizacji gier, a sam poziom graficzny na high-endowych platformach. A tutaj Survivor naprawdę błyszczy. To jedna z lepszych implementacji ray tracingu i pokaz możliwości UE4.

Gears 5

Gears 5 jest jedną z niewielu gier, które w testach potrafią zmusić XSX do pożerania ok 210W. I to widać we wciąż przepięknej grafice tej strzelanki TPP. Gra stworzona w UE4 powala nie tylko wysoką rozdzielczością (nowości UE5 wyglądają ubogo w porównaniu), ale też ogromną szczegółowością grafiki.

Hogwarts Legacy 

Hogwarts Legacy było dawniej grą znana z nie najlepszej optymalizacji (aktualizacje wiele jednak poprawiły). Produkcja przeszła już do klasyki pecetowych pożeraczy VRAM w 4K. Są jednak ku temu powody, bo tytuł faktycznie wygląda okazale po wybraniu najwyższych detali graficznych na PC.

Kena: Bridge of Spirits

Zadziwiające co niewielkiemu i niedoświadczonemu zespołowi udało się w Kena wycisnąć z Unreal Engine 4. Ta gra zachwyca nie tylko warstwą techniczną, ale też swoją barwną wizją artystyczną. Warto w tym miejscu przypomnieć, że tytuł pojawił się niedawno również na XSX i XSS.

Stray

Przygoda sympatycznego kota zadziwia po dziś dzień swoją warstwą audiowizualną. Tu nie chodzi tylko o bogatą geometrię, cieniowanie i śliczne tekstury, ale też o spójny kierunek artystyczny całego projektu.

The Ascent

Ten zachwycający i niedoceniany projekt prawie w ogóle się nie zestarzał. The Ascent wciąż wygląda niewiarygodne dobrze, olśniewając przede wszystkim dynamiką oświetlenia. Myślę, że wciąż nie powstała piękniejsza gra z górnym, oddalonym ujęciem kamery, a fakt, że stworzył ją mały zespół, składający się z zaledwie 12 osób, jest zadziwiający.

Lies of P

Lies of P to chyba najlepiej zoptymalizowana gra w dziejach UE4. Tytuł wygląda bardzo dobrze już na niskich detalach, a następnie tylko zyskuje na urodzie przy włączaniu bardziej wymagających ustawień. Ładne oświetlenie, dobre tekstury, śliczne animacje - ten soulslike po prostu udał się wybornie.

Atomic Heart

Nie jestem fanem gameplayu z Atomic Heart, ale jednego nie można odmówić rosyjskiej grze: naprawdę pięknej grafiki. W szczególności imponujące są początkowe sceny gry, gdy zwiedzamy miasto. Tytuł został przy tym bardzo dobrze zoptymalizowany.

Dead Island 2

Komu jest w ogóle potrzebny zamulający i zaszumiony ray tracing? Na pewno nie autorom Dead Island 2. Ten tytuł śmigający na Unreal Engine 4 prezentuje się olśniewająco dobrze (momentami, z włączonymi detalami Ultra, wręcz fotorealistycznie) i to bez Lumen i bez RT. Absolutna graficzna perełka.

Źródło: Wlasne
Bartosz Dawidowski Strona autora
Dla PPE pisze nieprzerwanie od momentu założenia portalu w 2010 roku. Przygodę z interaktywną rozrywką zaczynał od gier na kasetach magnetofonowych, by później zapałać miłością do Amigi i PlayStation. Wciąż tęskni za złotą erą najlepszych japońskich RPG-ów z lat 90. Fan strategii, gier oferujących symulacyjne elementy i bogatą immersję. Miłośnik lotnictwa w każdej postaci.
cropper