Resident Evil 2 - poradnik, solucja, sejfy, szopy, szafki, zagadki, trofea, bronie, tryby - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Resident Evil 2 - poradnik, solucja, sejfy, szopy, szafki, zagadki, trofea, bronie, tryby

Kanały - walka z bossem G2

Roger Żochowski | 30.01.2019, 08:00

Kanały - walka z bossem G2

Zarówno w przypadku Claire jak i Leona walka z bossem G2 wygląda taka samo - z tą różnicą, że Leon rusza na ratunek Adzie, a Claire - Sherry. Potwór początkowo będzie atakował w ciasnym pomieszczeniu wielką łapą przebijając się przez sufit, więc trzeba być w ciągłym ruchu mając na uwadze rozprzestrzeniający się pożar.

W pewnym momencie boss zaatakuje drzwi wyważając je i kierując się w naszym kierunku. Nie walczymy z nim - można go raz postrzelić z silniejszej broni lub rzucić granat, aby dać sobie czas na ucieczkę za jego plecy.

Biegniemy do przodu zeskakując na arenę z wielkim kontenerem i żółtą konsolą go obsługującą.

Walka polega na tym, aby pokonać wroga właśnie tym kontenerem, choć jeśli użyjemy go do walki wiecej niż jeden raz nie wpadnie trofeum. Gdy chcemy je zdobyć trzeba wpakować w G2 naprawdę sporo ołowiu (musi uklęknąć około 4 razy zanim wezwiemy kontener), by wygrać po jednym uderzeniu dźwigu. Inna metoda mówi o tym, że można to zrobić bez tracenia amunicji, ale tuż przed uderzeniem kontenera trzeba mutanta oślepić granatem błyskowym. A jak operować dźwigiem? Gdy naciśniemy przycisk na konsoli kontener zostanie odsunięty na drugą stronę lokacji.

Teraz trzeba zwabić mutanta w miejsce gdzie stał kontener i pakować w niego ołów - najlepiej w wielkie oko na ramieniu lub mniejsze na karku.

Gdy boss uklęknie wracamy szybko do żółtej konsoli i jeszcze raz wciskamy przycisk. Zobaczymy jak kontener uderza mutanta. Trzeba pamiętać by nie wpaść we własne sidła i po wezwaniu dźwigu z powrotem nie stać na jego drodze.

Przeciwnik w porównaniu z pierwszym starciem jest teraz znacznie szybszy, potrafi nie tylko złapać nas w zabójczy uścisk (przydadzą się granaty i noże), ale też wykonać szarżę. Jego ataki pazurami zabierają dużo mocy a unikanie ich w sytuacji, gdy nie odesłaliśmy kontenera jest ciężkie, bo miejsca na arenie mamy mało.

Znajdziemy tu za to kilka przydatnych przedmiotów jak naboje do broni podstawowej, magnuna/uzi (w zależności od tego kim gramy), granat błyskowy czy nóż.

Walka skończy się po drugim użyciu kontenera, który zepchnie G2 w przepaść. Po starciu przechodzimy nowo otwartą ścieżkę, aby w końcu otworzyć dźwignią drzwi do Pomieszczenia na śmieci (Garbage Room) i uratować Adę/Sherry.

Następnie wracamy do Pokoju monitoringu (Monitor Room). Warto mieć na uwadze, że zmierzamy do ostatniej fazy gry i nie będziemy mogli wrócić do kanałów i komisariatu policji. Więc jest to ostatnia szansa by wyczyścić wspomniane lokacje ze przedmiotów, broni i sekretów. Gdy jesteśmy gotowi ruszamy drzwiami z Pokoju monitoringu (Monitor Room) do Oczyszczalnie ścieków (Treatment Pool Room), by dotrzeć do Platformy kolejki (Cable Car) i wsiąść do niej (Ada/Sherry maja potrzebną do tego opaskę).

Gdy ruszymy na dół do GNIAZDA (NEST), tajnego laboratorium Umbrelli znajdującego się pod miastem, nie ma już odwrotu.

Źródło: własne

Komentarze (91)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper