Resident Evil 2 - poradnik, solucja, sejfy, szopy, szafki, zagadki, trofea, bronie, tryby - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Resident Evil 2 - poradnik, solucja, sejfy, szopy, szafki, zagadki, trofea, bronie, tryby

Kanały - rączka zawodu T i G-Virus Adults (Leon)

Roger Żochowski | 30.01.2019, 08:00

Kanały - zagadka z wtyczkami/szachami (ścieżka Leona)

Leon został postrzelony przez Annette i rozdzielony z Adą. Po przebudzeniu się policjanta ruszamy ją odnaleźć. Drabina, po której wpinała się dziewczyna do wentylatora została zniszczona dlatego ruszamy w drugą stronę i skręcamy w lewo korzystając z windy. Dotrzemy do miejsca ze skrzynią i maszyną do pisania.

Gdy załatwimy już wszystko ruszamy na dół i zeskakujemy do ścieków w miejscu gdzie nie ma barierki.

Zbieramy amunicję do pistoletu i ruszamy dalej Kanałem wyższym (Upper Waterway). Gdy zobaczymy dwa tunele wchodzimy w ten po prawej stronie. Po lewej póki co mamy zamknięte drzwi z mechanizmem na narzędzie w kształcie litery T (T-Bar Handle), którego na razie nie mamy.

Idziemy na sam koniec prawego tunelu - w ślepym zaułku znajdziemy naboje do shotguna. Wracamy nieco do tyłu i ruszamy jedyną możliwą drogą na schody.

Jednego zombiaka trzeba będzie odstrzelić, drugi będzie leżał martwy, więc zgarniamy od niego Cyfrową kasetę wideo U.S.S. (U.S.S. Digital Video Cassette), którą już niedługo będziemy mieli okazję obejrzeć poznając kolejną tajemnicę.

Lokacja na górze póki co jest dość ograniczona jeśli chodzi o eksploracją. Są tu dwa zamknięte pokoje oraz panel z szachową wtyczką z symbolem wieży (Rook Plug). Nie możemy jej na razie zabrać, bo to podniesie most. My tymczasem udajemy się na niego uważając na grasujące i lezące na ziemi zombiaki.

Drzwi zaraz za mostem też będą zamknięte, więc udajemy się w prawo - schodami na dół. Zabieramy nóż z beczki a następnie schodzimy na dół do niższych kanałów (Lower Waterway).

Po lewej będzie podest z niebieską roślinką i kolejnym zamkniętym wejściem na narzędzie w kształcicie litery T.

Poruszamy się cały do przodu w stronę dziwnych dźwięków zbierając po drodze wydajny proch.

W końcu ujawni się jednak nowy przeciwnik skażony G-Virusem. Potwór, a raczej kupa mięsa leżąca w wodzie. Jeśli nie zdążymy uciec i złapie nas w objęcia najlepiej skontrować atak granatem (jeśli mamy), bądź znalezionym przed chwilą nożem.

Mutant ma też jeszcze jeden upierdliwy atak - pluje pasożytami, które przemieszczają się szybko w wodzie. Warto je namierzać po ruchu wody i eliminować, bo jeśli zostaniemy zarażeni niezbędne będzie użycie niebieskiej roślinki. Gdy potwór trochę dostanie otworzy wielkie oko, w które celować najlepiej z shotguna.

Gry uporamy się z przeciwnikiem wychodzimy z wody idąc kolejnym tunelem, przechodząc przez drzwi aż do długich schodów. Po prawej zobaczymy kolejkę naszym celem będzie jednak na razie drabina, która zaprowadzi nas do Sterowni (Control Room).

Tutaj znajdziemy naboje do shotguna na krześle. Jeśli nie chcecie szukać rozwiązania i od razu macie chrapkę na zamkniętą na kłódkę szafkę to kod do niej znajdziecie TUTAJ. W środku znajdziecie amunicję do magnuma. Obok szafki leży też notatka z emailami Umbrelli (Copy of Emails to Umbrella HQ). Gdy jesteśmy gotowi zeskakujemy na dół do Pokoju monitoringu (Monitor Room).

Zobaczymy też za szybą poważnie ranną Adę, niestety na razie nie będziemy mogli się do niej dostać. W pomieszczeniu jest kilka rzeczy do roboty. Mamy tu zarówno skrzynie z przedmiotami jak i maszynę do pisania. To będzie na jakiś czas nasz punkt wypadowy po kanałach. Na ścianie obok okna jest mapa kanałów zaś na stole znajdziecie amunicję do pistoletu przy żółtych konsolach i naboje do shotguna na krześle.

Obok skrzynki z przedmiotami znajduje się notatka związana z wtyczkami elektronicznymi (o nich za chwilę) oraz telewizor i magnetowid. Możemy w nim umieścić znalezioną wcześniej kasetę i obejrzeć, co stało się z zespołem sił specjalnych, który przybył na ratunek i jak rozprzestrzenił się wirus G.

Na samym końcu pomieszczenia są zamknięte drzwi z sześcioma skrzynkami na wtyczki elektroniczne z figurami szachowymi. Na stoliku znajdziemy z kolei notatkę (Unlocking the U-Area Door) podpowiadającą, w których skrzynkach powinny buc umieszczone poszczególne wtyczki, by zasilić i otworzyć drzwi prowadzące do rannej Ady.

Problem w tym, że w skrzynkach mamy tylko 3 z sześciu wtyczek. Goniec (Bishop Plug), Pionek (Pawn Plug) i Skoczek (Knight Plug) już są, brakuje Wieży (Rook Plug), Królowej (Queen Plug) i Króla (King Plug). No to do roboty. Udajemy się teraz otwartymi drzwiami do Oczyszczalni ścieków (Treatment Pool Room). Uruchamiamy dźwignię dzięki czemu na dół zjedzie specjalny pomost, którym dostaniemy się na drugą stronę lokacji.

W pierwszej kolejności (tak jak na mapie poniżej) idziemy w prawo do końca. Jest tu kolejny sejf do otwarcia.

Co ciekawe, rozwiązanie zagadki jest zapisane na samej skrytce na ścianie z boku (kombinacja to 2 w lewo, 12 w prawo i 8 w lewo). W sejfie znajdziemy ulepszenie do shotguna (kolba), które poprawia stabilność broni i szybkość przeładowania Trzeba jedna uważać na zombiaka lezącego obok niebieskiego zioła (które naturalnie zabieramy). Jeśli będziemy cicho to go nawet nie zbudzimy.

Następnie udajemy się na przeciwległy koniec lokacji w okolice kolejki zgarniając tam czerwone zioło. Do kolejki na razie nie wejdziemy, gdyż nie mamy zielonej opaski (ma ją Ada), ale obok na stole znajdziemy czerwoną rączkę zawodu w kształcie T (T-Bar Valve Handle) zaś po zejściu na sam dół notatkę (Delivery Receipt File), wspominającą o sejfie, który przed chwilą otworzyliśmy.

Wracamy na most i udajemy się do drzwi z napisem Exit. Gdy zjedziemy po schodach natkniemy się na dwa zombiaki, które najlepiej od razu załatwić, bo będziemy jeszcze przechodzić kilka razy przez ten obszar.

Teraz spójrzcie na mapę i postępujcie zgodnie z instrukcjami w trzech prostych krokach.

Udajemy się najpierw na prawo (1) zgarniamy zielone zioło, następnie otwieramy dźwignią bramę do Kanału niższego (Lower Waterway) gdzie walczyliśmy ze zmutowaną kupą mięsa plującą do wody pasożytami.

Dalej wskakujemy do ścieków nie wchodzimy jednak w nowe przejście a udajemy się na lewo (2) - na końcu ślepego zaułku znajdziemy granat.

Teraz wychodzimy z wody z powrotem na podest i wracamy wybierając tym razem ścieżkę schodami na dól (3). Znajdziemy tu mechanizm, który aktywujemy rączkę zawodu w kształcie T. Otworzą się drzwi, za którymi czeka nas za chwilę dość ciężka przeprawa ale i możliwość zdobycia nowej, zabójczej broni.

W kolejnej lokacji po drugiej stronie mostu znajdziemy na tablicy klucz do kanałów, który za jakiś czas bardzo nam się przyda. Ścieżka schodami na górę prowadzi do zepsutego mechanizmu i na razie jest zamknięta.

Schodzimy więc po drabinie na dół mijając po lewej zombiaka z zielonym ziołem. Teraz będzie ciężko. Wspinamy się na półkę skalną po lewej, mijamy trupy z pasożytami i schodzimy ponownie do ścieków.

Kierujemy się cały w stronę czerwonego światła na końcu kanału. Czeka nas konfrontacja z kolejnym zmutowanym kawałkiem mięsa (profesjonalna nazwa to G-Virus Adults), którego nie da się ominąć. Walimy więc czym się da w oko i poprawiamy granatem, jeśli mutant nas złapie.

Po jego pokonaniu ruszamy dalej by natknąć się na kolejnego stwora patrolującego teren. Możemy iść drogą w prawo lub zboczyć na chwilę na lewo i zebrać naboje do magnuma. Na poniższej mapie kółkiem zaznaczone jest gdzie dokładnie znajdziemy amunicję.

Wracamy na główną ścieżkę - możemy spróbować ominąć zmutowanych wrogów lub walczyć, ale za chwilę będziemy tędy wracać ze znacznie lepszą giwerą, na działanie której ten typ wroga jest podatny. Ostatecznie celem jest dotarcie na koniec kanału dolnego (Bottom Waterway) i skorzystanie ze schodów ukrytych za drzwiami, nad którymi świeci czerwone światło.

Czas na zagadkę z szachami i zdobycie jednej z mocniejszych broni w grze.

Źródło: własne

Komentarze (91)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper