Analitycy sugerują Sony wydzielenie marki PlayStation
Tego, że Sony przechodzi ciężko okres mimo świetnej sprzedaży PlayStation 4 nie trzeba powtarzać. Gdyby nie segment finansów, dział Sony Mobile, marka PlayStation i Sony Music, to japońska firma została by ściągnięta na dno przez nierentowne telewizory i PC-ty. Sposób na uzdrowienie firmy widzi kilku analityków, rzucając interesującą propozycję.
W serwisie Bloomber ukazały się wypowiedzi kilku analityków odnośnie tego, co zrobić musi Sony by się uratować. Większość była zgodna - rozdzielić nierentowne oddziały z tymi, przynoszącymi zarobki. Na pierwszy ogień poszedł Daniel Ernst z grupy analityków Hudson Square Research Inc.:
Rok temu była jakaś nadzieja. Teraz oglądamy jej kapitulację. Im gorzej będzie radzić sobie część Sony produkująca TV i PC-ty, tym większe będą naciski by Sony przychyliło się do prośby Loeba (o rozdzieleniu Sony).
Podobnego zdania jest Chris Konstantinos z RiverFront:
Podział Sony jest zbyt długo odkładany. Podzielenie się firmy pozwoliłoby inwestorom lepiej dobrać swoje udziały. Jedną z możliwości jest zebranie przynoszących zyski wydziałów: PlayStation, Sony Music i Pictures w jedno, a tych tracących - w inną "krowę" skupioną na skupowaniu akcji i wypłacaniu dywidend.
Z drugiej strony mamy wypowiedź Amira Anvarzadeha z BGC Partners Inc., który twierdzi, że nie jest aż tak źle.
Pierwszy raz od kilku miesięcy widzę, że Sony radzi sobie dobrze. Można się sprzeczać o to, czy jest to za późno, ale znajdujemy się w momencie w którym odpowiedzieć można sobie tylko na pytanie "W jaki sposób zrestrukturyzować firmę w takim stanie?".
Dla Sony rezygnowanie z biznesu w którym jest największy przepływ gotówki nie ma sensu.
I patrząc na te wypowiedzi, bardziej skłaniam się jednak ku opcji rozdzielenia tego, co przynosi zyski od studni bez dna w postaci działu PC i TV. Szkoda byłoby zaprzepaścić to co wypracowuje SCE.