Jak SE zamierza ratować swoje finanse?

Gry
1363V
Jak SE zamierza ratować swoje finanse?
Bartosz Dawidowski | 15.05.2011, 13:58

Square Enix znalazło się w finansowych tarapatach - wg opublikowanego raportu korporacja mogła w ostatnim roku fiskalnym utracić nawet 16 miliardów jenów. Potrzebne jest natychmiastowe działanie, by wyjść z kryzysu. Co zaproponował prezes firmy na spotkaniu z inwestorami?

Square Enix znalazło się w finansowych tarapatach - wg opublikowanego raportu korporacja mogła w ostatnim roku fiskalnym utracić nawet 16 miliardów jenów. Potrzebne jest natychmiastowe działanie, by wyjść z kryzysu. Co zaproponował prezes firmy na spotkaniu z inwestorami?xxxxx


Yoichi Wada wypowiedział się na spotkaniu z inwestorami na temat przewidywanych strat, które firma poniosła w 2010 roku fiskalnym (ich wysokość ocenia się na ok. 12-16 miliardów jenów; ostateczne szacunki nie są jeszcze dostępne). Prezes japońskiej korporacji stwierdził, że jednym z największych ciosów dla budżetu firmy było niepowodzenie Final Fantasy XIV. W gronie deweloperów konsolowej wersji FFXIV doszło do dużych przetasowań, a gra na PS3 powstaje właściwie od nowa. Ten wysiłek finansowy, oraz konieczność skasowania kilku tytułów, (niestety nadal nie wiemy o jakie gry chodzi; wiadomo tylko o Gun Loco) wygenerowały straty w wysokości 4,5 mld jenów.

Yoichi Wada przyznał, że o ile sprzedaż zagranicznych IP szła w miarę dobrze, to winą za tak duże straty finansowe trzeba obarczać japońskie produkcje:

"Nasz własny dział deweloperski stał się znacznie słabszy, niż oczekiwaliśmy. Naprawienie tej sytuacji zajmie rok lub dwa" - powiedział prezes SE.

Na spotkaniu z inwestorami wyszło przy okazji, że w japońskiej korporacji panuje spory komunikacyjny chaos. Szefowie zespołów i game-designerzy nie uwzględniali sugestii ze strony swoich podwładnych, co - wg Wady - skutkowało gorszą jakością wytwarzanych dzieł.

Square Enix rozpocznie teraz wielkie natarcie na gatunek gier społecznościowych, które mają uratować finanse firmy. Yoichi Wada stwierdził, że korporacja już rozpoczęła intensywną produkcję tytułów dla high-endowych telefonów komórkowych i przenośnego hardware'u.

Dalsza część tekstu pod wideo
Źródło: własne

Komentarze (82)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper