SKLEP
Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 13.06.2018 01:22
Cyberpunk 2077 to pierwszoosobowy RPG. Mnóstwo szczegółów z gry
6133V

Cyberpunk 2077 to pierwszoosobowy RPG. Mnóstwo szczegółów z gry

Na takie mięsko czekaliśmy od dobrych kilku lat. Twórcy prezentują grę na targach E3, więc możemy zapoznać się z pierwszymi konkretami dotyczącymi produkcji Polaków. Poznajcie bliżej Cyberpunk 2077.

Czym tak naprawdę jest Cyberpunk 2077?

Pamiętacie plotkę, według której Cyberpunk 2077 to FPS z mocnymi elementami RPG? Gra tak naprawdę jest określana jako „pierwszoosobowy RPG” i niemal zawsze obserwujemy akcję z perspektywy oczu bohatera. Sytuacja zmienia się jedynie podczas przerywników filmowych (wtedy widzimy protagonistę) oraz podczas jazdy samochodem. Twórcy mają podobno unikać określenia „FPS”.

CD Projekt określa Cyberpunk jako „dojrzałe doświadczenie przeznaczone dla dorosłego odbiorcy”.

Cyberpunk 2077 słowami Ciri. Genialny zwiastun gry CD Projekt RED

To my stworzymy i ubierzemy głównego bohatera

Głównym bohaterem jest V, a podczas tworzenia bohatera możemy wybrać jego płeć (kobieta/mężczyzna) oraz ustalamy statystyki (Strength, Constitution, Intelligence, Reflexes, Tech i  Cool – wszystko zaczerpnięte z oryginału). Na początku postać nie otrzymuje sztywno przypisanej klasy, jednak podczas rozgrywki będziemy uczyć się poszczególnych umiejętności przypisanych do jednej z trzech klas (znane z oryginału) i choć możemy mieszać zdolnościami, to właśnie w taki sposób będziemy określać naszą postać.

W produkcji pojawia się mieszkanie, w którym V trzyma swoje bronie oraz ubrania i choć nie trzeba go odwiedzać, by przykładowo skorzystać z innej giwery, to jednak podczas rozgrywki otrzymamy możliwość zdobywania kolejnych apartamentów.

Jak prezentuje się walka i co z tym samochodem?

Walka w Cyberpunk 2077 jest wolniejsza od DOOM-a oraz Borderlandsów, ale jednocześnie szybsza od Fallout 4. Gracz może podczas strzelania korzystać z typowych giwer, samonaprowadzających broni, czy też pocisków przebijających ściany i przeszkody. Z drugiej strony bez problemu zawalczymy z przeciwnikiem w zwarciu i w takiej sytuacji autorzy czerpią garściami z Wiedźmina 3: Dziki Gon.

Interfejs podczas eksploracji został ograniczony (to zaledwie mały kompas oraz dziennik zadań), ale rozszerza się po wejściu do walki – wtedy to zobaczymy na ekranie imię przeciwnika, jego poziom doświadczenia, zdrowie, czy też nawet liczbę otrzymanych obrażeń…. W Cyberpunk 2077 pojawia się motyw z znakiem zapytania zamiast poziomu oponenta – możemy podejrzewać, że w tym momencie spotkamy postać, z którą lepiej aktualnie nie zadzierać. Gdy chcemy uleczyć V, to korzystamy ze specjalnych inhalatorów, a w demie bohater często sięgał po broń.

Podczas prezentacji dziennikarze zobaczyli kilka zaawansowanych zdolności i pojawia się między innymi bieganie po ścianach, czy też ostrza wyciągane z ramion. Bohater może też przykładowo spowolnić czas, a podczas prezentacji redakcja widziała walkę z bossem (facet w egzoszkielecie) i bohater musiał między innymi chować się pod samochód, czy też korzystać z niego niczym z osłony.

Istotnym elementem rozgrywki jest podróżowanie za pomocą samochodu – to właśnie w tym momencie kamera może przełączyć się na trzecioosobową, ale gdy pozostaniemy w FPP, to zobaczymy na szybie pojazdu różne statystyki. W trakcie jazdy możemy wychylić się przez okno i strzelać do rywali – w tej sytuacji SI przejmuje kontrolę nad wozem.

Co z tym światem?

Cyberpunk 2077 oferuje otwarty świat, a samo Night City zostało podzielone na sześć zróżnicowanych dzielnic. Gracz musi w tym wypadku korzystać z „ulicznych kredytów”, dzięki którym może wchodzić do niektórych miejsc – przykładowo zdobycie lepszej kurtki zapewni dodatkowe 5% punktów, a wykonanie misji też zwiększy nasz poziom.  

Kolejne misje odbieramy od napotkanych NPC i podczas spotkania pojawiają się opcje dialogowe. Twórcy wciąż podkreślają, że wybory mają konsekwencje, które wpływają nie tylko na obecną sytuację, ale również na cały świat. Gdy jednak napotkamy na pewne przeszkody (przykładowo zamknięte drzwi) to możemy je rozwiązać na kilka sposobów – przykładowo V może posiadać zbyt mały poziom umiejętności hakera, by otworzyć drzwi, ale może mieć rozwiniętą zdolność inżyniera i z łatwością dobierze się do panelu.

Podczas eksploracji świata można skorzystać ze specjalnej mechaniki podglądu i przyglądać się przedmiotom z bliska – pozwoli to poznać dodatkowe informacje dotyczące napotkanych rzeczy.

Źródło: http://uk.ign.com/articles/2018/06/12/e3-2018-first-cyberpunk-2077-details-game-is-a-first-person-rpg-more

Tagi: cd projekt red cyberpunk 2077 e3 e3 2018