Ubisoft stworzył "automatyczną korektę" bugów. Commit Assistant zapobiega błędom w grach

Gry
2088V
Ubisoft stworzył "automatyczną korektę" bugów. Commit Assistant zapobiega błędom w grach
Bartosz Dawidowski | 06.03.2018, 11:35

Ubisoft wie jak negatywnie bugi działają na wizerunek wydawcy. Firma nie chce już nigdy powtarzać kompromitujących wpadek znanych m.in. z poprzednich odsłon serii Assassin's Creed.

Już w Far Cry 5 mamy cieszyć się z wyjątkowo dopracowanego kodu, wolnego od bugów. Wszystko dzięki zupełnie nowej technologii francuskiego wydawcy. Chodzi o Commit Assistant, czyli narzędzia Sztucznej Inteligencji, która monitoruje pracę deweloperów i zapobiega wprowadzaniu błędów do kodu szykowanej produkcji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Far Cry 5 (PS4, Xbox One, PC). Premiera, cena, edycja kolekcjonerska, wymagania, opinie

Commit Assistant gromadził informacje przez aż 10 lat tworzenia gier przez Ubisoft. System SI uczył się przez ten czas, gdzie koderzy/programiści popełniają błędy i nauczył się wg Ubisoftu przewidywać, gdzie zdarzają się najczęściej wpadki.

Takie zastosowanie algorytmów Sztucznej Inteligencji ma znacznie skracać proces tworzenia gier AAA. Wg Ubisoftu faza usuwania bugów zajmuje często aż 70% czasu produkcyjnego nowe gry.

Commit Assisitant ma cały czas monitorować pracę programistów, trochę jak automatyczna korekta w programie Word i podpowiadać, gdzie pracownik popełnia błąd. Póki co technologia jest stosowana tylko przez Ubisoft, ale możliwe, że korporacja podzieli się nią w ramach licencji z innymi firmami. Niestety rzecz wymaga w tej chwili bardzo dużych mocy przerobowych komputerów. Pierwszy tytułem, w którym korzystano z podpowiedzi Commit Assistanta ma być Far Cry 5. Gra trafi na rynek już 26 marca 2018 r.

Źródło: własne

Komentarze (31)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper