Destiny 2 nie działa na konsolach w 60 fps, bo PlayStation 4 Pro jest za słabe. Pierwszy test specjalistów
Wielka prezentacja Destiny 2 wywołała niemałą burzę. Gracze na konsolach wciąż zastanawiają się, dlaczego tytuł nie zadziała na konsolach w 60 klatkach na sekundę, ale sytuacja jest bardzo prosta. Wszystko wytłumaczyli przedstawiciele Bungie.
Destiny 2 zadziała w 30 klatkach na PlayStation 4, PlayStation 4 Pro, Xboksie One, Xboksie One S i prawdopodobnie na Project Scorpio. Sytuacja z tym ostatnim sprzętem nie jest jeszcze potwierdzona, ponieważ Microsoft nie musi „blokować płynności”, ale w tym miejscu może zaingerować Bungie, które nie może pozwolić, by zawodnicy na jednej konsoli mogli korzystać z dodatkowych klatek na sekundę. Byłoby to nieuczciwe w stosunku do graczy na „zwykłych” Xboksach.
Destiny 2. Szczegóły o nowych klasach i broniach
Wstępny test produkcji postanowiło wykonać Digital Foundry, które podczas prezentacji mogło dokładnie przyjrzeć się możliwościom pozycji. Dziennikarze rozmawiali nawet z deweloperami odpowiedzialnymi za grę i postanowili podjąć temat 60 klatek na PlayStation 4 Pro. Ich wypowiedź jest dość… Intrygująca:
„PlayStation 4 Pro jest super potężnym sprzętem, ale nie może uruchomić naszej gry w 60 klatkach na sekundę. Nasza gra to bogata symulacja, w której znajdują się gracze, połączenie sieciowe itd. i to po prostu by nie zadziałało… Konsola nie ma wystarczająco dużo mocy.”
Bungie wytłumaczyło, że sprzęt Sony posiada odpowiednio mocny GPU do skalowania rozgrywki do rozdzielczości 4K, ale problemem w tym wypadku jest procesor. W grze znajduje się rozwinięta sztuczna inteligencja, więcej potworów, dodatkowe efekty i to wszystko przekłada się na fakt, że gra na konsolach zadziała w 30 klatkach na sekundę.
Wstępny test Destiny 2 znajdziecie poniżej.
Materiał: Destiny 2 PS4 First Look + Frame-Rate Test!
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Destiny 2.