Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 29.08.2016 15:13
Resident Evil VII z realistycznymi zombiakami.Twórcy wykorzystują fotogrametrię i efekt wygląda świetnie
2447V

Resident Evil VII z realistycznymi zombiakami.Twórcy wykorzystują fotogrametrię i efekt wygląda świetnie

Capcom nie prezentuje szczegółowych informacji o Resident Evil VII, ale deweloperzy postanowili pochwalić się pracą nad horrorem. Autorzy wykorzystali fotogrametrię i dzięki temu potwory prezentują się wyjątkową realistycznie. 

Fotogrametria to specjalne technika, która dzięki fotogrametrycznym zdjęciom pozwala odtwarzać kształty, obiekty, a nawet położenie elementów w terenie. To właśnie dzięki tej technologii przygotowuje się między innymi mapy.

Oczywiście również deweloperzy również korzystają z tej technologii. Inżynierowie z Capcomu podczas panelu na CEDEC 2016 postanowili opowiedzieć o pracy nad siódmą odsłoną i zespół przedstawił kilka materiałów.

Twórcy z Japonii nie ukrywają, że REVII był dla nich wyjątkowo kłopotliwym produktem. To pierwsza gra na ósmą generację konsol z tej serii, w której skorzystano z pierwszoosobowej kamery, zdecydowano się na współpracę z wirtualną rzeczywistością, a ponadto pierwszy raz wykorzystano fizyczne renderowanie.

Właśnie z powodu licznych „nowości” studio zdecydowało się skorzystać z fotogrametrii. Do pierwszych zdjęć użyto iPhone’ów, ale widząc pozytywne rezultaty, studio zdecydowało się nabyć 140 kamer DSLR. W tym układzie 100 kamer skanuje całe ciało, a 40 kamer skupia się wyłącznie na twarzy.

Autorom dzięki temu udało się przygotować bardzo realistyczne miejscówki, bohaterów oraz oczywiście potwory. W galerii znajdziecie sporo zdjęć przedstawiających proces kreowania gry. 

Źródło: http://www.dualshockers.com/2016/08/28/resident-evil-vii-capcom-shows-how-the-games-creepy-graphics-are-made-with-a-ton-of-images/

Tagi: Capcom fotogrametria resident evil VII