Hajime Tabata tłumaczy opóźnienie premiery Final Fantasy XV. Twórca pomyślał o fanach klasycznej rozgrywki

Gry
993V
Hajime Tabata tłumaczy opóźnienie premiery Final Fantasy XV. Twórca pomyślał o fanach klasycznej rozgrywki
Wojciech Gruszczyk | 22.08.2016, 21:10

Square Enix przed imprezą w Kolonii potwierdziło opóźnienie premiery Final Fantasy XV. Ta wiadomość rozwścieczyła wielu graczy, ale jak się okazuje, autorzy po prostu pomyśleli o graczach, którzy nie podłączają konsoli do Sieci. 

Hajime Tabata w Kolonii postanowił porozmawiać z kilkoma dziennikarzami. Znany deweloper zaznaczył, że opóźnienie było niezbędne z jednego powodu – tytuł w późniejszych etapach miał problemy z optymalizacją. Na początku opowieści wszystko działa bez zarzutu, ale gdy popchniemy fabułę do przodu, to natrafimy na miejscówki, w których optymalizacja nie spełnia oczekiwań Japończyków. Takie lokacje pojawiają się po około 40-50 godzinach, ale zespół chce mieć pewność, że niedociągnięcia zostaną wyeliminowane jeszcze przed wytłoczeniem płytek.

Dalsza część tekstu pod wideo

Deweloper zaznaczył, że nadal wielu graczy nie podłącza konsol do Sieci i właśnie te grono odbiorców byłoby narażone na niedogodności, więc postanowiono opóźnić premierę. Decyzja zapadła szybko – Tabata poinformował o swoim planie inwestorów, którzy zrozumieli, że jest to dobra decyzja.

Myślę, że jest to dość zaskakujące, choć jednocześnie bardzo pozytywne podejście. W dzisiejszych czasach każda duża gra debiutuje wraz z łatką premierową, której zainstalowanie jest niezbędne, by móc w pełni cieszyć się rozgrywką. FFXV może również otrzymać 1 DayPatch, ale możemy mieć pewność, że największe błędy zostaną wyeliminowane wcześniej.   

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Final Fantasy XV.

Źródło: http://gamingbolt.com/final-fantasy-15-director-further-explains-the-reasoning-behind-delaying-the-game

Komentarze (34)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper