Analiza framerate'u w Dark Souls III z patchem premierowym i kłopoty graczy pecetowych

Dark Souls III trafiło już na zachodnie rynki. W niektórych recenzjach nowej gry From Software przewijały się narzekania na nierówny framerate, a także na problemy z wersją PC. Czy nowy patch poprawia sytuację?
Temat przebadała ekipa Digital Foundry, która działa w ramach portalu Eurogamer. Patch 1.03 został udostępniony dla wszystkich graczy w momencie premiery gry w USA/Europie. W porównaniu z wersją 1.01 najnowsze dzieło From Software nabrało faktycznie większej płynności w pewnych lokacjach. Na szczęscie w tytule nie występuje żadna miejscówka, która generowałaby problemy porównywalne z nieszczęsnym Blighttown z pierwszej odsłony Dark Souls.
Do ideału (jeśli "ideałem" można nazwać stabilne 30fps) nadal trochę brakuje, o czym możecie przekonać się oglądając poniższe nagranie sporządzone przez DigitalFoundry. W związku z faktem, że problematyczne lokacje znajdują się w późniejszej fazie rozgrywki ostrzegamy przez spoilerami.




W przypadku wersji PC nawet po zainstalowaniu patcha 1.03 gracze zgłaszają problemy z zawieszaniem gry po dotarciu w okolice pierwszego bonfire. Tymczasowym rozwiązaniem problemu ma być ustawienie w opcjach jakości oświetlenia na Low oraz granie rycerzem. Poniżej filmik przedstawiający miejsce występowania rzeczonego buga w wersji PC.
Wszystkie zmiany wprowadzone w patchu 1.03 znajdziecie poniżej:
- Corrected an issue where unvisited bonfires would be lit and visited bonfires would become inaccessible.
- Corrected an issue where players would not receive the benefits of burning an Undead Bone Shard at a bonfire after multiplayer sessions.
- Corrected an issue where players would receive souls after being summoned in multiplayer.
- Corrected an issue where players could be invaded while resting at a bonfire
- Corrected an issue where players could not offer Covenant items
- Introduced a function so that the Fire Keeper and Velka the Goddess of Sin may return the player to life form.
- Fixed several performance and bugs, and balanced several items.
- Reduced the damage of the Fume Ultra Greatsword.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dark Souls III.