Fallout 4 z problemami technicznymi na PS4 – duże spadki animacji w pewnych momentach

Fallout 4 można już od piątku kupić normalnie np. w większości niemieckich sklepów (które niespecjalnie przejmują się oficjalną datą premiery), więc do zabawy w postapokaliptycznej piaskownicy przyłączyło się dużo osób. Niestety z Sieci napływają nie najlepsze komentarze dotyczące płynności działania nowej gry Bethesdy.
Nawet z zainstalowanym patchem 1.01 Fallout 4 na PS4 boryka się z problemami związanymi z zachowaniem odpowiedniej płynności animacji.
Wg komunikatów graczy, które pojawiają się przez weekend w Sieci, Fallout 4 nie potrafi utrzymać poziomu 30 fps, kiedy zwiedzamy wnętrza budynków. Sytuacja pogarsza się w momencie gdy jesteśmy ostrzeliwani, albo obrzucani koktajlami Mołotowa. Wymiana ognia w środku budynków wypada w związku z tym jak walki w Wiedźminie 3 prowadzone na bagnach przed patchami. Gracze mają problemy z odpowiednim celowaniem, bo framerate potrafi spaść w okolice 15 fps.




Drugi problem z frameratem dotyczy korzystania z lunet. Kiedy złożyć się do strzału korzystając z takich przyrządów celowniczych animacja spada często poniżej 20 fps.
Problemem mogą okazać się również loadingi np. przy opcji fast-travel, które zajmują nawet 1 minutę.
Poniżej znajdziecie krótki filmik pokazujący problem z celowaniem przez lunetę. Ostrzegam oczywiście przed drobnymi spoilerami.
Teraz możemy liczyć tylko na szybką reakcję Bethesdy, która wyda kolejny patch. Z tego co można zaobserwować patch 1.01 nie eliminuje żadnego wymienionych problemów.
Co ciekawe - wersja gry na Xbox One zdaje się nie mieć żadnych problemów z frameratem.
Przypominamy, że jest już nasza recenzja Fallout 4, a także Fallout 4 poradnik. Opisujemy jak budować osady, crafting, jak zdobyć 100% zadowolenia, znaleźć gazety wszystkie figurki, najlepszy pancerz, surowce oraz wiele więcej.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Fallout 4.