Nioh 3 będzie bardziej przystępny. Team Ninja szykuje spore zmiany, choć nie porzuci tradycji serii
Nioh 3 zapowiada się na przełomową odsłonę serii Team Ninja. Produkcja wprowadzi zmiany, dzięki którym gra może trafić do szerokiego grona nowych odbiorców.
Już na początku przyszłego roku, bo 6 lutego 2026 roku swój debiut zaliczy Nioh 3, który będzie pierwszą odsłoną wydaną przez Koei Tecmo. Z tego powodu deweloperzy zaczęli dzielić się nowymi szczegółami, z których wynika, że trzecia produkcja część cyklu będzie starała się dotrzeć do fanów gier ukazujących historię Japonii. Jednak to nie jedyna duża zmiana.
Twórca i producent serii Fumihiko Yasuda w wywiadzie dla serwisu Multiplayer.it zdradził, że Nioh 3 będzie grą przystępniejszą dla nowych graczy. Zespół Team Ninja, który w ostatnim czasie jest dość zapracowaną ekipą, wyciągnął wnioski ze swoich dokonań w ostatnich sześciu latach i nadchodzący tytuł będzie rozgrywać się w otwartym świecie. Ta decyzja zaowocowała zmianami, które mają ułatwić wejście do gry osobom, niemającym dotychczas styczności z serią.
Chociaż Nioh 3 nadal będzie wymagającą produkcją, dzięki staraniom twórców, gra nie będzie miała nagłych skoków trudności. Deweloperzy chcą, aby wszystko było serwowane stopniowo, a to zaowocowało projektem mapy opracowanej według filozofii open-field.
Chcieliśmy, aby była otwarta, ale nie na tyle, aby oferowała zbyt wiele opcji, a gracze się w niej nie gubili. Musieliśmy znaleźć odpowiedni poziom swobody w eksploracji, aby nie było jej za dużo ani za mało. Akcja musiała pozostać sercem gry, podobnie jak napięcie, nawet przy jednoczesnym zwiększeniu eksploracji. Ta równowaga doprowadziła nas do koncepcji otwartego pola.
Ponadto dla nowicjuszy przygotowano samouczek, który ma być szczegółowy, ale nie przytłaczający. Jednak to nie znaczy, że czekający na nich oraz doświadczonych graczy przeciwnicy będą łatwi do pokonania. Według Yasudy gracze mają czuć, że mają sporo opcji, które pozwolą im znaleźć własny sposób na pokonanie potężnych przeciwników.
Eksploracja oferuje o wiele więcej swobody, ale są też bardzo trudni przeciwnicy do pokonania na polu bitwy: skupiliśmy się na tym, aby zaoferować graczom znacznie więcej narzędzi do pokonania bossów, czy to w postaci ekwipunku, czy samej eksploracji. Chcę jednak zaznaczyć, że typowy dla naszych gier poziom trudności nie został obniżony.