Plany vs rzeczywistość. Twórcy The Outer Worlds 2 opowiadają o wyciętych z gry motywach
Obsidian nie zdążył wdrożyć wszystkich swoich planów i funkcji do The Outer Worlds 2.
Reżyser The Outer Worlds 2 udzielił wywiadu dla IGN, w którym opowiada o motywach, które Obisidan nie zdążył wdrożyć do swojego najnowszego roleplaya.
Autorzy Fallout New Vegas pierwotnie planowali zaimplementować w The Outer Worlds 2 jeszcze jedną frakcję, do której można się przyłączyć. Chodzi o Protektorat. W grze jest wiele sygnałów, że miała być to w pełnie rozwinięta grupa, ale finalnie deweloperom zabrakło czasu na wdrożenie pełnego systemu reputacji i questów związanych z Protektoratem.
Co ciekawe, Brandon Adler z Obisidian powiedział, że szersze włączenie Protektoratu do gameplayu to coś, co Obsidian chciałby jeszcze zrobić (być może w rozszerzeniu The Outer Worlds 2).
Reżyser z Obsidian zrezygnował też z systemu przebrań w The Outer Worlds 2. Mechanizm pozwalający np. na przebieranie się za członków Protektoratu (tak by zmylić NPC) już funkcjonował w wersji alfa, ale koniec końców autorzy zdecydowali, że ten motyw nie działa wystarczająco dobrze.