PS5 kontra PS5 Pro. Silent Hill f rozczarowuje rozdzielczością

Gry
936V
Silent Hill f
Łukasz Musialik | Dzisiaj, 15:30
PS5 XSX|S PC

Silent Hill f właśnie zadebiutowało, także na konsoli Sony, a koniec embarga oznacza lawinę recenzji i porównań. ElAnalistaDeBits przygotował szczegółowy test wersji na PS5 i PS5 Pro, ujawniając różnice, które mogą zaskoczyć graczy.

Na standardowej PS5 dostępne są dwa tryby: Jakość (2160p /30 FPS-ów, upscalowana z ok. 720p) oraz Wydajność (60 FPS-ów z upscalowaną dynamicznie rozdzielczością z 360-720p do 1800p). Wyższa płynność oznacza widoczne cięcia w cieniach, efektach i rozdzielczości.

Dalsza część tekstu pod wideo


PS5 Pro oferuje jeden preset - 60 FPS-ów i 2160p, ale bazowa rozdzielczość to zaledwie 720p. Upscaling PSSR generuje szumy wizualne, podobnie jak w Metal Gear Solid Delta: Snake Eater czy Silent Hill 2 Remake.

Mimo niskiej rozdzielczości, gra zachwyca atmosferą dzięki Unreal Engine 5. Obie konsole utrzymują docelowy klatkaż na sekundę, lecz przejścia między cutscenkami (30 FPS) a rozgrywką (60 FPS) są zauważalne i mało płynne.

Eksperci podkreślają, że uzyskanie 60 FPS-ów na PS5 wymagało drastycznych kompromisów, jak rozdzielczość, która może spaść nawet do 360p (rzeczywista). ElAnalistaDeBits sugeruje, że 1080p byłoby lepszym wyborem dla jakości obrazu.

Źródło: ElAnalistaDeBits

Komentarze (42)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper