Where Winds Meet ma zadatki na globalny HIT. Takiej gry jeszcze nikt nie zrobił

Where Winds Meet zapowiada się na wyjątkową produkcję. Jest to RPG akcji, który ma przybliżyć graczom na całym świecie burzliwą dla Chin erę Pięciu Dynastii i Dziesięciu Królestw. Główny twórca uważa, że dzięki temu będzie to unikalna gra.
Zbliża się koniec ostatnich testów Where Winds Meet. Mimo to lead designer, Chris Lyu znalazł chwilę, by udzielić wywiadu redakcji Techradar i podzielić się swoimi odczuciami.
Jak dotąd, gra jest dostępna w Chinach, gdzie została pobrana ponad 30 milionów razy i dotychczasowy odbiór był pozytywny, więc Lyu jest przekonany, że Where Winds Meet zdoła zyskać sympatię globalnej publiczności. Tym bardziej że tytuł ponoć oferuje 150 godzin zawartości dla pojedynczego gracza i emocjonującą kampanię.




Ogólny odzew był całkiem niezły i otrzymaliśmy mnóstwo pozytywnych recenzji. Na Douyin [chińskiej wersji TikToka] i Xiaohongshu [aplikacji społecznościowej RedNote] mieliśmy wiele spontanicznych dyskusji między graczami. Niektórzy z nich publikowali filmy ze swojej gry, a te generowały wiele komentarzy. Również odbiór fabuły był świetny. Wielu graczy wybuchało płaczem przy najbardziej wzruszających momentach i myślę, że to wywołało sporo dyskusji na temat gry.
Zdaniem dewelopera na dotychczasowe przyjęcie miał model monetyzacji, niebędący pay-to-win.
Cała nasza monetyzacja opiera się na tym, aby wyglądać dobrze. To zakup kostiumów i wierzchowców lub efektów wizualnych dla różnych umiejętności. Chodzi więc o sprawianie sobie przyjemności.
Jednak największy wpływ na sukces ma mieć to, iż Where Winds Meet to gra oddająca hołd chińskiej historii i wuxia. Chris Lyu wyjawił, że chociaż jest to popularny gatunek w Chinach, nikt jak dotąd nie stworzył takiej produkcji na ogromną skalę.
Mamy nadzieję stworzyć naprawdę wciągające doświadczenie świata, to był nasz główny cel, kiedy tworzyliśmy ten projekt. Oczywiście napotkaliśmy wiele trudności. Ponieważ żadne inne studio nie stworzyło wcześniej takiej gry, nie mieliśmy wielu punktów odniesienia.
Zamiast po prostu wyrażać kulturę w sposób werbalny, wolimy stworzyć atmosferę, w której można po prostu doświadczyć ducha wuxia i sprawiedliwości poprzez sztuki walki. Pozwalamy doświadczyć szczęścia, smutku i ekscytacji tamtej epoki w tym świecie wuxia
Równie niezagospodarowany przez gry wydaje się okres. w którym została umiejscowiona akcja. Jednak deweloperzy już zapewnili, że nie należy oczekiwać, iż jest to lekcja historii, gdyż era Pięciu Dynastii i Dziewięciu Królestw jest pełna niedopowiedzeń, które dają twórcom ze studia Evertone pole do popuszczenia wodzy fantazji.
W chińskiej historii jest wiele opowieści i legend, ale w wielu przypadkach nie są one bardzo szczegółowe, a to daje nam szansę na wypełnienie luk.
Pozwolę sobie podać jeden przykład dotyczący postaci w grze, Wanga Qinga, który jest generałem. Zginął wraz ze swoim legionem, broniąc twierdzy. Walczył aż do samego końca, aż on i wszyscy jego żołnierze zginęli w bitwie. To prawdziwa postać historyczna, ale nikt nie wie, jak faktycznie zginął i kim byli jego żołnierze, ponieważ nie jest to zapisane w historii. My możemy wypełnić te szczegóły.