Grafika jak w trailerach CG dopiero za 2 generacje konsol wg autora Uncharted 2

Kiedy gry osiągną "filmową" jakość grafiki, rodem z najnowszych, prerenderowanych zwiastunów gier? Takie pytanie redakcja Gamingbolt zadała twórcy , który w ostatnich latach opuścił Naughty Dog i założył firmię Filmic Worlds.
John Hable, który odpowiadał m.in. za system oświetlenia w Uncharted 2, wypowiedział się na temat rozwoju graficznego w grach. Można śmiało powiedzieć, że gość wylał kubeł zimnej wody na głowy wszystkich osób liczących na rychłe przyjście grafiki rodem z filmików CG.
"Sądzę, że to zajmie bardzo długi czas. Obecne konsole są znacznie lepsze niż poprzednia generacja, ale oprawa trailerów CG staje się również lepsza. Jeśli naprawdę ktoś chce osiągnąć taki poziom, musi generować porażającą ilość trójkątów, z bardzo długimi shaderami. Fotorealistyczna globalna iluminacja jest banalna offline, ale bardzo trudna do osiągnięcia w czasie rzeczywistym".




Jak długo będziemy czekać na grafikę na poziomie prerenderowanych filmików promocyjnych, takich jak np. w akcji promocyjnej Wiedźmin 3: Dziki Gon? Wg Hable taki skok jakościowy będzie wymagać dwóch kolejnych generacji konsol. Jeszcze dłużej poczekamy na taki obraz w rozdzielczości 4K.
"To zajmie dłużej niż myślicie. Jedna generacja konsol to zbyt mało. Być może uda się to na PS6 i na piątej generacji Xboksa. A jeśli musimy wyświetlać grafikę w 4K, to dodać do tego trzeba jeszcze jedną generację, co daje nam PS7 i szóstą generację Xboksa. To zajmie trochę" - powiedział John Hable.