Electronic Arts prezentuje narzędzie do tworzenia gier za pomocą AI. Wygląda niesamowicie!
Electronic Arts zaprezentowało podczas “Investor Day” przełomowe narzędzie do tworzenia gier - Imagination to Creation. To innowacyjne rozwiązanie, wykorzystujące generatywną sztuczną inteligencję, ma potencjał, by zrewolucjonizować proces produkcji gier wideo.
Mihir Vaidya, dyrektor ds. strategii EA, zaprezentował działanie narzędzia, podkreślając jego intuicyjność i efektywność. Choć prezentacja stanowiła jedynie demonstrację możliwości, a nie finalny produkt, to już teraz wzbudza ogromne zainteresowanie branży.
“Make it more epic.”
— Geoff Keighley (@geoffkeighley) September 17, 2024
⁰EA Chief Strategy officer Mihir Vaidya demonstrates how EA plans to super-charge user-created game content with AI in this concept video "Imagination to Creation" from EA’s Investor Day event in NYC today. pic.twitter.com/sgBnawF7rK
Kluczowym elementem Imagination to Creation jest interakcja z użytkownikiem poprzez podpowiedzi tekstowe. Podczas prezentacji, na początkowo pustej scenie z wodą, AI tworzyło kolejne elementy gry na życzenie użytkownika. Zaczęło od prostego labiryntu z kartonów, by następnie zwiększyć jego złożoność i dodać kolejne piętra.
Narzędzie nie ogranicza się jedynie do tworzenia scenerii. Potrafi również definiować zasady rozgrywki. Na prośbę użytkownika stworzyło dwie postacie z bronią, zaimplementowało tryb deathmatch, a nawet dodało zasadę, że śmierć następuje tylko po trafieniu granatem. Imponująca była elastyczność systemu - na komendę "uczyń wszystko bardziej epickim", AI przekształciło kartonowy labirynt w monumentalną świątynię.
Warto zauważyć, że wiele elementów gry wydawało się predefiniowanych, co sugeruje, że narzędzie działa w oparciu o konkretną platformę i bibliotekę zasobów. Niemniej jednak, szybkość i łatwość, z jaką Imagination to Creation tworzy i modyfikuje zawartość gry, jest naprawdę imponująca.
Choć narzędzie jest jeszcze w fazie rozwoju, jego potencjał jest ogromny. Może ono znacząco przyspieszyć proces tworzenia gier, umożliwiając deweloperom szybkie prototypowanie i iterację pomysłów. Jednocześnie rodzi to pytania o przyszłość tradycyjnych metod produkcji gier i rolę ludzkiej kreatywności w tym procesie.