Starfield był kończony w panice? Twórca zdradza niewygodną tajemnicę

Gry
1751V
Starfield
Iza Łęcka | 21.03, 11:18

Bethesda nadal dodaje poprawki i usprawnienia do swojej kosmicznej przygody. Tymczasem najnowsze doniesienia wskazują, że ostatnie sceny z gry były tworzone pod ogromną presją.

Starfield był jedną z najgłośniejszych produkcji Microsoftu i Bethesda Studios w 2023 roku, lecz studio ciągle nie zapomina o swoim hicie. W ostatnim czasie gracze doczekali się jednej z największych aktualizacji, która wprowadzała szereg usprawnień, w tym poprawki graficzne.

Dalsza część tekstu pod wideo

Will Shen oraz Daryl Bringer, czyli byli projektanci poziomów i zadań w Bethesda Studios, uczestniczyli w Game Developers Conference w San Francisco, a podczas swojego panelu zdradzili szereg ciekawostek dotyczących prac nad wybranymi grami – i nie omieszkali także wspomnieć o Starfield.

Deweloperom miało brakować czasu na przygotowanie ostatniej misji w Starfield – dlatego ten element miał być tworzony „w atmosferze paniki”. Shen wspominał, że kiedy już grę dało się sprawdzić od początku do końca, to okazało się, że sporo brakowało w ostatniej misji – chodziło o satysfakcjonujące i mocne zakończenie, a poszczególne ekipy były przeciążone.

W końcu byliśmy na takim etapie projektu, że mogliśmy przejść całą [grę - przyp. red.]. I stało się jasne, że brakowało nam dużej finałowej lokacji, która spajałaby fabułę i miała satysfakcjonujące, pełne akcji zakończenie. Zajmowałem się zarówno wdrażaniem głównego zadania, jak i kierowaniem zespołem projektującym zadania, więc absolutnie nie miałem czasu. Cały zespół projektantów zadań był już przeciążony.

Starfieldowi nie pomagała ogromna liczba deweloperów – nie tylko pracujących dla Bethesdy, ale również dla studiów pomocniczych. Kiedy działy koncentrowały się na swoich szczegółowych zadaniach, dołożenie kolejnego elementu było bardzo trudne. Ostatecznie jednak za pomysł budowy finałowej misji w głównej mierze odpowiadał starszy projektant poziomów Steve Cornett, który wymyślił kluczowe założenia.

Każda prośba musi teraz przejść przez wszystkich producentów, ponieważ musieliśmy sprawdzić wszystkie prace dodatkowe .Poproszenie o coś tak prostego jak krzesło nie było już takie proste. "Czy potrzebujesz do tego animacji?" Czy potrzebne są efekty dźwiękowe? Ile to dodaje do harmonogramu, czy może się nie zmieścić, bo jeden z tych zespołów nie ma czasu? - dodał Will Shen.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.

Źródło: PC Gamer

Komentarze (41)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper