Avowed na rozbudowanej rozgrywce. Gameplay pokazuje walkę i świat z nowej gry Obsidian Entertainment

Gry
2299V
Avowed
Iza Łęcka | 23.01, 08:27

Na Xbox Developer_Direct zobaczyliśmy pierwszy materiał z rozgrywki z Avowed, jednakże Obsidian Entertainment już po imprezie zapowiedziało, że będziemy mogli liczyć na dogłębniejsze przedstawienie nowej produkcji. Twórcy przygotowali rozbudowany materiał, który koncentruje się na tytule.

„Skyrim od Obsidian Entertainment” zebrał dość mieszane opinie podczas Xbox Developer_Direct ze względu na bardzo chaotyczną i intensywną prezentację. Studio postanowiło opowiedzieć więcej na temat gry i przygotowało znacznie dłuższy filmik.

Dalsza część tekstu pod wideo

Avowed ma być grą pełną trudnych wyborów, które będziemy podejmować nie tylko podczas rozmów z napotkanymi mieszkańcami świata. Deweloperzy stawiają na kombinowanie nawet podczas pojedynków, kiedy bohater może korzystać z bardzo różnorodnego sprzętu i łączyć zdobyte elementy ekwipunku – przykładowo miecz i tarczę (deskę) lub miecz i pistolet. W zależności od posiadanego wyposażenia otrzymamy dostęp do ataków, które będą szczególnie użyteczne na napotkane typy wrogów. Postać będzie musiała czasami zmieniać sprzęt, dostosowując się do wymagań oponenta. Gracze otrzymają dostęp do bardzo rozbudowanych umiejętności, które podbiją wrażenia i zapewnią grze dodatkową sferę taktyczną.

Chcieliśmy mieć możliwość wykorzystania jak największej liczby umiejętności z drzewek - i podzielenia ich na nieco inne kategorie, aby gracz nie czuł się ograniczony do jednego wyboru na początku gry. Możesz mieszać i dopasowywać różne umiejętności, aby uzyskać pewną różnorodność. Możesz zobowiązać się do bycia wojownikiem, ale nie jest to wymuszona konfiguracja klasy – powiedział Gabe Paramo, dyrektor ds. rozgrywki.

W grze istnieje także opcja zresetowania zdolności, by gracze mogli kombinować i stworzyć najlepszą dla siebie wersję postaci.

Możesz podpalać przeciwników, możesz ich zamrozić, możesz ich porażać, masz w otoczeniu obiekty, z którymi możesz wchodzić w interakcję. Znajdują się nie tylko na broni czy różdżkach – możesz je znaleźć na mieczach, niektóre zdolności mogą powodować obrażenia od żywiołów. I twoi towarzysze również [mogą] to robić.

Obsidian Entertainment nie zapomniało o towarzyszach, których napotkamy na Living Lands. Postacie mają „osobiste motywy, by chcieć sprzymierzyć się z graczem i pomóc mu rozwiązać duże konflikty”, których doświadczymy podczas gry. W trakcie rozgrywki mamy nie traktować ich wyłącznie jako dodatkową parę rąk do walki, ale również jako doradców czy „lokalnych przewodników”, którzy są w stanie podzielić się intrygującymi komentarzami o świecie i zapewnić właściwy kontekst poszczególnych wydarzeń.

Twórcy zapewnili masę różnorodnych wyborów, które wpłyną na opowieść:

Dla nas tworzenie tych wyborów, takich jak te duże, które wpływają na wynik zadania lub dobrobyt niektórych postaci lub społeczności, jest tak samo ważne, jak mniejsze wybory, które podejmujesz w nawigacji w dialogu i, w subtelny sposób, wpływając na twoje relacje z inną postacią. Wszystko to koncentruje się na tym, by pozwolić graczowi być głównym bohaterem tej scenerii – powiedziała Carrie Patel, reżyserka gry.

Źródło: Xbox

Komentarze (88)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper