OD ma zaskoczyć graczy. Hideo Kojima kolejny raz tworzy „inną” grę

Gry
1705V
OD HIDEO KOJIMA
Iza Łęcka | 05.01, 07:01

Dla jednych wizjoner, dla kolejnych charyzmatyczny lub, wręcz przeciwnie, bardzo osobliwy deweloper. Hideo Kojima pozostaje niezależnym twórcą, który obecnie pracuje nad dwoma projektami – jednym dla Sony oraz drugim dla Microsoftu. Tym razem mogliśmy przeczytać nieco więcej o OD, czyli następnej zupełnie innej produkcji wykraczającej poza poziom branży.

Hideo Kojima posiada tak ugruntowaną pozycję w branży, że nie tylko może jednocześnie realizować dwie ekskluzywne gry dla dwóch konkurencyjnych producentów platform, ale jednocześnie może puścić wodze ekspresji artystycznej, realizując tytuły wymykające się standardowym założeniom.

Dalsza część tekstu pod wideo

Na ostatnim The Game Awards zobaczyliśmy pierwszy materiał z OD, który tak naprawdę nie zdradził nam zbyt wiele. Wykorzystane elementy sugerują nawiązania do anulowanego PT, co w połączeniu z zaangażowaniem Jordana Peele sugeruje, że deweloper realizuje horror, jednakże nadal nasuwa się szereg pytań na temat projektu.

Kojima przypomina światu o pozycji, zestawiając OD z Metal Gear Solid i Death Stranding – jego zdaniem wspomniane gry nie podążały za trendami branży, zaoferowały nieco inne doświadczenie. Deweloper planuje dostarczyć pozycję wykraczającą poza ramy, która została porównana do pewnego eksperymentalnego tytułu.

Wygląda na to, że zostałem doceniony za tworzenie gier, które idą pod prąd, takich jak gry typu "chowaj się i szukaj", w których zakradasz się do budynku bez wykrycia przez wroga, lub "gry kurierskie", w których lubisz poruszać się po otwartym świecie, Dla mnie najbardziej eksperymentalną grą było "pokonywanie wampirów przed domem" przy użyciu rzeczywistego światła słonecznego wokół bohatera. Spotkało się to z ostrym sprzeciwem ze strony pracowników, a nawet wewnątrz firmy. W tym sensie "OD" jest tak samo inne.

Wiele na to wskazuje, że Death Stranding 2 trafi na rynek dopiero w 2025 roku, zatem OD zadebiutuje dopiero w 2026 lub nawet 2027 roku. Na przyjemności trzeba zaczekać, ale jak widać Japończyk nie zmienia swojego podejścia i stylu pracy, zaskakując branżę.

Źródło: X/Twitter: Hideo Kojima

Komentarze (63)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper