FIFA, Call of Duty i Pokemony na szczycie na Wyspach. Spadło zainteresowanie pudełkami podczas Black Friday

Gry
546V
FIFA 23
Iza Łęcka | 28.11.2022, 14:25

Promocje oraz obniżki organizowane w ramach Black Friday są często całkiem dobrą okazją do zgarnięcia gier w niższych cenach. Okazuje się jednak, że entuzjaści konsolowej rozgrywki z Wielkiej Brytanii coraz rzadziej sięgają po wydania fizyczne. Sprawdźcie szczegóły.

W trakcie tegorocznego Czarnego Piątku mogliśmy skorzystać z szeregu wyprzedaży – zarówno w sklepach z grami, jak i ze sprzętem. Największe branżowe przedsiębiorstwa nie zapomniały o propozycjach, dzięki czemu część społeczności PlayStation zapewne sięgnęła po tańszy abonament PS Plus, a entuzjaści Xboksa zakupili Xboksa Series S w korzystnej cenie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zgodnie z najnowszymi analizami GfK na terenie Wielkiej Brytanii dalej postępuje spadek popularności gier w wydaniach fizycznych – od kilku lat obserwujemy tendencję spadkową, natomiast w porównaniu z ubiegłym rokiem gracze wybrali o 15% mniej pozycji w pudełkach w okresie Black Friday.

W tygodniu obfitującym w obniżki klienci sięgnęli po sprawdzone i głośne marki. Pierwsze miejsce zajęła FIFA 23, notując wzrost zainteresowania o 95% – warto jednak zwrócić uwagę, że wskazany rezultat mogły też podkręcić odbywające się obecnie Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Katarze. Druga lokata należała do Call of Duty Modern Warfare 2, które nie doczekało się znaczących przecen.

Mijający tydzień na Wyspach stał również pod znakiem produkcji na Nintendo Switcha. Na ostatnim miejscu podium uplasowała się najnowsza odsłona Pokemonów – Pokemon Violet – które pomimo błędów technicznych nadal znajduje się w centrum zainteresowania odbiorców. Sprzedaż Mario Kart 8: Deluxe wzrosła o 226%, dzięki czemu wyścigi zajęły 4. miejsce zestawienia, zainteresowanie Nintendo Switch Sports wzrosło o 138% (8. lokata), wynik Animal Crossing: New Horizons podskoczył o 85%, natomiast sprzedaż The Legend of Zelda: Breath of the Wild zanotowała wzrost o 426%.

Zestawienie sprzedaży gier w fizycznej dystrybucji – wyniki z tygodnia kończącego się 26 listopada:

  1. FIFA 23 (3 – pozycja z zeszłego tygodnia)
  2. Call of Duty Modern Warfare 2 (5)
  3. Pokemon Violet (1)
  4. Mario Kart 8: Deluxe (8)
  5. God of War Ragnarok (4)
  6. Pokemon Scarlet (2)
  7. Sonic Frontiers (10)
  8. Nintendo Switch Sports (9)
  9. Just Dance 2023 (nowość)
  10. Animal Crossing: New Horizons (11)

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do FIFA 23.

Źródło: Gamesindustry.biz

Komentarze (9)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper