"Poważny problem techniczny" - SCE ujawnia powód rocznego opóźnienia DriveClub

Shuhei Yoshida wypowiadał się wczoraj na temat ekskluzywnego statusu nowego Tomb Raider, ale to nie jedyne tematy, które szef Sony Worldwide Studios poruszył w trakcie rozmowy z redakcją Eurogamer.
Ciekawy jest również wątek poświęcony DriveClub. Jak wszystkim dobrze wiadomo rzeczone wyścigi miały być tytułem startowym na PlayStation 4. Niestety później okazało się, że na rzeczoną produkcję musimy zaczekać prawie rok. SCE nigdy nie przedstawiło dokładnych powodów dla takiego opóźnienia... aż do teraz. Chodzi o "poważny problem techniczny".
"Jesteśmy zadowoleni ze stanu, w którym znajduje się obecnie DriveClub. Mieliśmy plany zakończyć cały projekt w zeszłym roku, ale okazało się w międzyczasie, że pojawił się poważny techniczny problem. W związku z tym cały zespół musiał wrócić do pracy i przeprojektować pewne ważne części gry. Dlatego zabrało nam to tak długo. To prawie jeden cały rok, a to dlatego, że deweloperzy wrócili do stołów kreślarskich, by przemyśleć pewne kluczowe aspekty produkcji. W tym momencie mogę powiedzieć, że mamy grę, o której zawsze marzyliśmy. Osobiście sprawdzałem inne wyścigi dostępne na E3 2014 i byłem zadowolony z tego porównania. Z mojej perspektywy nie widziałem bezpośredniej konkurencji dla DriveClub" - powiedział Yoshida w trakcie rozmowy z Eurogamerem.




Premiera DriveClub nastąpi 8 października. W międzyczasie można przeglądać udostępnione dotychczas materiały wideo - m.in. ten dotyczący zniszczeń wirtualnych samochodów.