Sony próbowało ulepszyć emulację gier na PS5 i PS4, ale pogorszyło sprawę. Firma próbuje imitować 60 Hz

Gry
2770V
PlayStation 1
Iza Łęcka | 30.05.2022, 07:00

Japoński producent wsłuchał się w opinie społeczności dotyczące udostępnienia emulowanych tytułów w wersji PAL, jednak w wielu przypadkach nie zdecydował się na dodanie produkcji w edycji NTSC. Zamiast tego przygotował aktualizację, która pogorszyła sytuację.

W zeszłym tygodniu Digital Foundry wymieniło szereg problemów emulacji z PS1, PSP i PS2 na PS5 oraz PS4. Sony próbowało naprawić pojawiające się niedogodności, podkręcając szybkość rozgrywki w tytułach z poprzednich generacji. Szereg starszych pozycji posiada wersje PAL, które działają w 50 Hz, przez co doświadczenie jest spowolnione. Według zapewnień wydana aktualizacja powinna „poprawić działanie systemu PAL”. 

Dalsza część tekstu pod wideo

W rzeczywistości na ekranie graczy pojawił się efekt smużenia, który bardzo negatywnie wpływa na rozgrywkę. Obecnie gry wyglądają jeszcze gorzej, a sam ghosting jest dekoncentrujący. 

Wiele na to wskazuje, że Sony dążyło do poprawy błędu wynikającego z proponowania produkcji w wersji PAL, co w ostateczności wywołało jeszcze większe kłopoty. O problemie możemy aktualnie mówić w trzech grach: Jumping Flash, Everybody's Golf i Kurushi. 

„Sony opublikowało łatkę do kilku klasyków PS1 na PS4/PS5, która „poprawia” wersję PAL.

 Łatka zwiększa wartość kodu PAL do 60 Hz poprzez mieszanie klatek.

Technika ta wprowadza jednak te okropne artefakty typu ghosting.

 Oto porównanie przed i po.
 #ps5 #ps4”

Japończycy jak dotąd nie wytłumaczyli, dlaczego sięgnęli po edycje PAL, wydaje się jednak całkiem prawdopodobne, że w głównej mierze chodziło o wersje, które obsługują jak najwięcej języków.

Emulacja efekt ghostingu

Źródło: VGC

Komentarze (139)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper