Stellaris: Overlord z datą premiery. Ważne nowości przedstawione na zwiastunie

Stellaris
Bartosz Dawidowski | 22.04.2022, 13:22

W marcu twórcy Stellaris zapowiadali, że pracują nad dużym rozszerzeniem, które wprowadzi do galaktyki m.in. kosmiczne megastruktury. Deweloperzy opublikowali właśnie nowy zwiastun Stellaris Overlord a wraz z nim świeże informacje.

Nie będziemy już długo czekać na Stellaris Overlord. Duże rozszerzenie tej znakomitej strategii 4X zostanie opublikowane już 12 maja 2022 r.

Wiemy, że w pierwszej kolejności Overlord trafi do pecetowej wersji Stellaris. Dopiero po kilku miesiącach rozszerzenie zostanie udostępnione również na konsolach.

W najnowszym materiale wideo deweloperzy Stellaris prezentują nowe mechanizmy i funkcje, wprowadzane w tym DLC. Oprócz rozbudowanego systemu wasalnego i 3 świeżych, kosmicznych megastruktur, w grze ważną rolę będą odgrywać również tzw. hiperprzekaźniki, które zwiększą prędkość przemieszczania się. Szczegóły czekają na was w filmiku poniżej.

Szczegóły nowości z rozszerzenia Overlord:

Prawo stanowi władca:

Nowe zasady wasalizacji umożliwiają ci określanie roli nowych poddanych – twórz imperia specjalistyczne, które staną się supermocarstwami gospodarczymi, imperia wojskowe i technologiczne. Negocjuj lub wymuszaj kontrakty i umowy pomiędzy wasalami, które zdecydują o przyszłości wielu planet, i zgarniaj korzyści!

Zjednoczona galaktyka (pod twoim panowaniem):

Wyszukuj i jednocz imperia rozproszone pośród gwiazd! Podczas eksplorowania ogromnej galaktyki napotkasz niezwykłe enklawy, od tajemniczych Woalistów po żołnierzy najemników i twórczych złomiarzy. Czy skorzystasz z ich usług, nawiązując relacje korzystne dla obu stron, czy zmusisz ich do uległości siłą?

Pięć nowych rodzajów genezy:

Imperialne lenno – dziś możesz być jedynie specjalistycznym imperium, ale kiedyś galaktyka może potrzebować nowego władcy. To rola w sam raz dla ciebie, prawda?
Skok w gwiazdy – w pobliżu twojej ojczystej planety odkryto szczątki katapulty kwantowej. Jakie tajemnice odsłoni, jeśli twoi ludzie będą na tyle sprytni, by ją uruchomić?
Istoty podziemne – twój gatunek przystosował się do życia pod ziemią i zajmował się wydobyciem oraz archeologią. Ciekawe, co czeka cię daleko ponad powierzchnią!
Nauczyciele Woalu – twoje imperium rozwija się w towarzystwie ciekawskich istot psionicznych zwanych Woalistami. Sporo wiecie o poszerzaniu świadomości!
Rój rodzica – pod twoim przywództwem imperium roju może osiągnąć więcej niż kiedykolwiek. Ale bez twojej pomocy rój się rozpadnie!

Nowe technologie dadzą twojemu imperium to, czego potrzebuje, by zdominować galaktykę.
Pierścienie orbitalne poniosą twoje wpływy (i fortyfikacje) z macierzystej planety w kosmos, dowodząc twojej potęgi.
Hiperprzekaźniki zapewnią okrętom moc egzekwowania twojej woli szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.
Katapulty kwantowe to nowy sposób szybkiego reagowania w obrębie galaktyki, ale wysyłają flotę w niebezpieczną podróż w jedną stronę!

Źródło: https://store.steampowered.com/app/11450/Overlord/