SEGA Super Gra na wielu platformach. Studio zdradza pierwsze szczegóły projektu

Gry
757V
SEGA logo
Iza Łęcka | 11.04.2022, 12:22

Jak bumerang powraca temat obiecującego pomysłu japońskiego producenta i wydawcy, który planuje opracować zestaw nowoczesnych produkcji AAA. Dyrektor generalny oraz producent Segi nieco odnieśli się do tzw. Super Gry.

W listopadzie zeszłego roku SEGA nawiązała współpracę z Microsoftem, na mocy której japońskie przedsiębiorstwo miało korzystać z technologii Amerykanów (Microsoft Azure), by rozwijać propozycję jaką jest tajemnicza Super Game. Choć początkowo przypuszczano, że tytuły miałyby trafić wyłącznie na sprzęty giganta z Redmond, okazało się, że Japończycy chcą iść o krok dalej i opracują produkcje na wiele platform.

Dalsza część tekstu pod wideo

Czym jednak jest „Super Game”? Zapowiada się, że będzie to strategia kluczowa dla firmy w ciągu najbliższych lat. W najnowszej sesji pytań i odpowiedzi Shuji Utsumi, wicedyrektor wykonawczy Segi, zdradził, że Super Gra to inicjatywa obejmująca wiele tytułów, z których część jest już w fazie przygotowania i zadebiutuje globalnie. Przedstawiciel podkreślił, że SEGA koncentruje się na interaktywności rozgrywki i publiczności oglądającej transmisje strumieniowe z gier – ci odbiorcy również należą do społeczności graczy.

„W rzeczywistości wysiłki, które mogłyby stać się częścią „Super Game”, już się rozpoczęły w przypadku tytułów, które są już w fazie rozwoju. Na przykład, jeśli chodzi o oglądanie wspomnianej wcześniej gry, jest to system, który pozwala widzom interweniować w grę. Eksperymentujemy z nowymi możliwościami doświadczenia, aby poszerzyć grono graczy” – dodał dyrektor generalny przedsiębiorstwa, Katsuya Hisai.

Japończycy realizują założenia „Super Grę” w ramach wielu projektów, które w przyszłości zaangażują setki deweloperów. Nowoczesne pozycje, w których będzie wykorzystywana rozgrywka w chmurze, a twórcy nie zapomną o uwzględnieniu NFT, zostaną opracowane na silniku Unreal Engine 5.

Producent Masayoshi Kikuchi nie podzielił się szczegółami dotyczącymi poszczególnych gatunków, jakich możemy się spodziewać, lecz zdradził, że za propozycje odpowiada „zespół hybrydowy” z doświadczeniem w wielu aspektach branży gier.

„Najważniejszą cechą jest to, że jest to zespół hybrydowy, w skład którego wchodzą członkowie, którzy w przeszłości byli aktywni na polu gier konsumenckich, arcade i mobilnych. Członkowie, którzy znają różnice i cechy charakterystyczne każdego z tych sposobów grania, łączą swoje know-how, aby opracować nowe gry, które może stworzyć tylko SEGA".

Utsumi zaznaczył, że priorytetem dla Japończyków są cztery aspekty: wieloplatformowe wydanie, jednoczesne wydanie na całym świecie, wsparcie dla wielu języków i rozwój AAA.

Źródło: Gamingbolt

Komentarze (29)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper