PS VR2 z najlepszymi kontrolerami tej generacji? Twórca Moss zachwala urządzenia

Gry
1342V
PS VR2 kontrolery
Iza Łęcka | 08.04.2022, 07:37

Sony wstrzymuje się przed przedstawieniem ostatecznych wiadomości na temat nowych gogli wirtualnej rzeczywistości, lecz ostatnie GDC dało nam możliwość dokładniejszego przyjrzenia się nowej propozycji. Główny inżynier Polyarc zachwycał się nowymi kontrolerami do PS VR2.

Premiera najnowszych gogli wirtualnej rzeczywistości stworzonych przez Sony zwraca uwagę coraz większej grupy graczy. Wiemy już co nieco na temat parametrów urządzenia oraz zespołu, który pracuje nad produkcją wykorzystującą potencjał technologii – do pełni szczęścia brakuje chociażby informacji na temat ceny i terminu debiutu propozycji.

Dalsza część tekstu pod wideo

GDC 2022 było imprezą, w trakcie której japoński producent odsłonił więcej kart w temacie wirtualnej rzeczywistości i nowego sprzętu zmierzającego na rynek. Oprócz panelu skupiającego się na nowej jakości immersji, pierwsi specjaliści mogli sprawdzić PS VR2. Brendan Walker – główny inżynier Polyarc – nie szczędził pochwał pod adresem Sony.

„Jestem bardzo podekscytowany nowymi kontrolerami PS VR2, ponieważ w końcu mamy zestaw wysokiej jakości kontrolerów VR. Uważam, że mają one potencjał, by stać się najlepszymi w obecnej generacji z kilku powodów.”

Deweloper odpowiedzialny między innymi za znakomicie przyjęte gry z serii Moss zwrócił uwagę na projekt padów, które otrzymały szereg modyfikacji w porównaniu z wcześniejszym modelem. Dzięki wprowadzonym zmianom sprzęt będzie zdecydowanie precyzyjniej odbierał ruchy gracza.

„Ich projekt pierścienia śledzącego był bardzo interesujący. Zauważ, że znajduje się on bardziej z tyłu dłoni, co oznacza, że łatwiej będzie Ci współpracować dwiema rękami, które są bliżej siebie. Można to zrobić, ponieważ pierścienie śledzące nie będą się o siebie obijać. A więc to całkiem fajne! Można uzyskać bardziej precyzyjne interakcje”.

Zgodnie z opinią Walkera Sony dokonało kilku słusznych wyborów – chociażby w zakresie technik renderowania, które bazują między innymi na śledzeniu ruchu gałek ocznych. Studia tworzące gry na PS VR2 skupią się na dokładnym obrazie w polu widzenia, w którym nie zabraknie wielu szczegółów. Poza tym obszarem obiekty mogą posiadać niższą rozdzielczość, gdyż oko ludzkie tego nie wychwyci – właśnie ta opcja szczególnie intryguje inżynierów. Dzięki niej można poprawić wydajność i zwiększyć wierność obrazu.

„Sony mądrze zrobiło, że zdecydowało się na takie rozwiązanie w przypadku konsoli, bo wiesz, masz sprzęt, który - miejmy nadzieję - będzie dostępny przez dłuższy czas. Aby wycisnąć z niego jak najwięcej, trzeba umieć optymalizować tam, gdzie się da, a to jest kolejna oś optymalizacji”.

Źródło: Wccftech

Komentarze (23)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper