PS Plus „nie będzie miał siły przebicia” jak Xbox Game Pass. Analitycy oceniają ofertę Sony

Gry
2141V
PlayStation Plus DualSense Telewizor
Iza Łęcka | 30.03.2022, 11:23

Japoński gigant zaproponował swoją odpowiedź w temacie abonamentu oferującego okazały katalog produkcji. Nie wszyscy obserwatorzy branży są pewni, czy PS Plus będzie wystarczającą konkurencją dla Xbox Game Pass. Nie brakuje głosów, według których PS Plus brakuje jednego najważniejszego elementu.

Sony ujawniło część informacji na temat odświeżonego wydania swojej usługi, podkreślając że nie ma w planach udostępniania w dniu premiery produkcji stworzonych przez zespoły PlayStation Studios. Jak mogliśmy się spodziewać, sytuacji nie przegapili przedstawiciele Microsoftu, którzy promują przyjętą strategię i najważniejsze funkcje Xbox Game Pass.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zdaniem analityków wskazany aspekt zaważy o sukcesie PS Plus. Redakcja GamesIndustry.biz rozmawiała z branżowymi specjalistami, wśród których między innymi Piers Harding-Rolls z Ampere Analysis zwrócił uwagę na istotną różnicę pomiędzy usługami:

„[PS Plus] nie będzie miał takiej siły przebicia jak usługa Microsoftu. Myślę, że Sony będzie starało się być bardziej agresywne, jeśli chodzi o okresy między wydaniem nowych gier a dodaniem ich do usługi, a także przy wprowadzaniu nowych tytułów od zewnętrznych deweloperów i wydawców”.

Michael Goodman ze Strategy Analytics uważa, że gry debiutujące w Xbox Game Pass od premiery są kluczowym czynnikiem wpływającym na sukces usługi. Nie wiadomo jednak jak tę różnicę uwzględnioną w nowym PS Plus przyjmie społeczność PlayStation:

„Microsoft zdecydował, że dzień i data były czynnikiem krytycznym dla ich sukcesu, i sądzę, że tak było. Zobaczymy, jakie znaczenie będzie to miało dla fanów PlayStation”.

Analityk stwierdził, że nie zawsze gorące zapowiedzi day-one są kluczowe dla abonamentów. Choć trudno porównać Nintendo Swich Online do Xbox Game Pass lub PlayStation Plus, Goodman podkreśla, że usługa Big N również została dobrze przyjęta przez graczy.

„Z pewnością można argumentować, że nie jest to czynnik krytyczny. Nintendo wykonało świetną robotę z Nintendo Switch Online - odniosło ogromny sukces, oferując tylko produkty z zaległego katalogu”.

Lewis Ward z IDC wspomniał, że nowa usługa Sony może cieszyć się większym zainteresowaniem niż PS Now, które subskrybuje obecnie ok. 5% użytkowników konsol PlayStation.

Źródło: VGC

Komentarze (136)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper