Cyberpunk 2077 na pełnych porównaniach. CD Projekt RED odrobiło zadanie domowe?
Po 14 miesiącach od pierwotnej premiery CD Projekt RED wydał natywne wersje Cyberpunka 2077 na PlayStation 5 i Xboksach Series X|S. Dzięki najnowszym materiałom możemy przyjrzeć się wprowadzonym zmianom, które potwierdzają sporo pozytywnych informacji.
Od wczoraj posiadacze przygody w Night City na PS4 oraz XOne mogą pobrać darmową aktualizację do wersji na najnowsze konsole Sony i Microsoftu. Część odbiorców może mówić o sporym pechu i doświadczaniu pewnych trudności z patchem – pomimo pojawiających się kłopotów opracowane edycje w gruncie rzeczy zbierają pochwały.
Tuż po wczorajszym streamie mogliśmy sprawdzić wstępne porównania pracy wykonanej przez polski zespół, tymczasem udostępniane są bardziej szczegółowe filmiki, w których analizowane są poszczególne wprowadzone udogodnienia.
ElAnalistaDeBits podkreśla, że pomimo zapewnień CD Projekt RED o rozgrywce w dynamicznym 4K na PS5 i XSX|S, we wszystkich testowanych przez niego obszarach rozdzielczość wynosiła 1440p. Gra wykorzystuje architekturę nowej konsoli Sony, więc rozmiar plików został zmniejszony, a czasy wczytywania skrócone. Na PlayStation 5 oraz Xboksach Series X|S deweloperzy poprawili cienie i oświetlenie, natomiast w trybie ray tracingu dodano cienie kontaktowe i usprawniono inne.
Twórcy znacząco udoskonalili pop-in (choć pewne zgrzyty nadal mają miejsce), w niektórych aspektach zastosowano ulepszone tekstury oraz zwiększono odległość rysowania i poprawiono filtrowanie anizotropowe. W trakcie rozgrywki na trzech platformach zobaczymy więcej postaci niezależnych, dodano pełne wsparcie kontrolera DualSense, a rozgrywka jest solidniejsza.
Jak wskazuje ElAnalistaDeBits na PS5 i XSX|S możemy obecnie liczyć na rozgrywkę niemal bez spadków animacji.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.