Guerrilla: tworzenie gier na next-geny wymaga 4-krotnie większych nakładów

Gry
888V
Guerrilla: tworzenie gier na next-geny wymaga 4-krotnie większych nakładów
Bartosz Dawidowski | 07.10.2013, 13:41
PS4

Co kilka tygodni czytamy z jednej strony, że koszty tworzenia gier na next-geny nie wzrosną, a z drugiej, że lawinowo zwiększają się budżety przygotowywania produkcji nowej generacji. Swoją cegiełkę do tego tematu dołożyli autorzy serii Killzone.

Eric Boltjes, główny game designer Killzone: Shadow Fall wyjaśnił w trakcie wywiadu z GamesIndustry, że tworzenie gier na next-genowe konsole stało się łatwiejsze pod względem technicznym, ale nie znaczy to jednak, że deweloperzy mają mniej pracy. Przeciwnie - twórcy muszą wkładać znacznie więcej wysiłków, by zapewnić nam next-genowe produkcje AAA.

Dalsza część tekstu pod wideo
"Architektura PS4 jest naprawdę super, bo pozwala na mniej skrępowane tworzenie. Dostaliśmy więcej pamięci, przestrzeni HDD, więcej mocy - cała architektura jest przyjaźniejsza. Jednocześnie pisanie gier stało się trudniejsze, ponieważ wysiłki deweloperów tworzących na next-geny muszą być 4-krotnie większe. Dzieje się tak ponieważ wszystko musi wyglądać znacznie lepiej, niż na current-genach. To wymaga znacznie większych zespołów, bardziej zaawansowanej komunikacji. Więc z technicznego punktu widzenia kreacja gier stała się prostsza, ale w zawodowej optyce mogę powiedzieć, że jest teraz znacznie trudniej” – powiedział Eric Boltjes.

 

Przypomnijmy przy okazji, że ostatnio Guerrilla Games obwieściło, że pracuje nad zupełnie nowym IP. Czekamy na pierwsze szczegóły na temat tej produkcji.

Źródło: własne

Komentarze (51)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper