BioWare: next-geny bez skoku jakościowego?

Jeden z najważniejszych deweloperów w zespole BioWare udzielił wywiadu dla Official Xbox Magazine UK, w którym twierdzi, że na next-genach nie doświadczymy takiego skoku jakościowego, jak przy okazji starszego hardware'u.
Jeden z najważniejszych deweloperów w zespole BioWare udzielił wywiadu dla Official Xbox Magazine UK, w którym twierdzi, że na next-genach nie doświadczymy takiego skoku jakościowego, jak przy okazji starszego hardware'u.





Neil Thompson, odpowiedzialny za kierunek artystyczny gier BioWare, twierdzi, że skok poziomu wizualnego na PS4 i X720 nie będzie tak zauważalny jak przy przejściach na dawniejsze generacje sprzętu. Powód? Nie chodzi wcale o niedostateczną moc nowego hardware'u. Branża nie może sobie pozwolić na zapędzenie się w ślepą uliczkę, w której kreowanie gier stanie się bezsensowne z punktu widzenia ekonomicznego.
"Ostatnia generacja sprzętu zaskoczyła wielu wydawców - szczególnie pod względem ilości ludzi potrzebnych do tworzenia nowych gier i nowych zdolności, które musieli posiadać deweloperzy"
Wg Neila Thompsona przejście do PS3 i X360 zapewniło ok. 10 krotny przyrost jakości graficznej. Jak będzie w przypadku next-genów?
"Przy następnej generacji sprzętu nastąpi skok graficzny, ale nie będzie tak oczywisty jak poprzednio. Ludzie będą dokonywać wielu rzeczy mądrzej; będą lepiej przygotowani - można tak powiedzieć. Ale na pewno nie zobaczymy 10-krotnego postępu graficznego, ponieważ budżety gier byłyby wtedy niedorzecznie wysokie. Musiałbyś sprzedać 20-30 mln kopii gry, by wyjść w ogóle na swoje" - powiedział Thompson.