PlayStation 4 stało się rzeczywistością

Jeśli śledziliście z nami PlayStation Meeting 2013 na żywo, to wiecie już, że podczas imprezy Sony ogłosiło, że jeszcze w tym roku na rynku wyląduje PlayStation 4. Warto jednak podsumować nasz stan wiedzy w oddzielnym newsie.
Jeśli śledziliście z nami PlayStation Meeting 2013 na żywo, to wiecie już, że podczas imprezy Sony ogłosiło, że jeszcze w tym roku na rynku wyląduje PlayStation 4. Warto jednak podsumować nasz stan wiedzy w oddzielnym newsie.





Wygląda na to, że najlepszych informatorów miało Kotaku, które było bardzo blisko ze swoimi prognozami na temat PlayStation 4. Konsola faktycznie ma wylądować na rynku w listopadzie/grudniu tego roku.
Konsola wykorzysta architekturę AMD w postaci procesora X86-64, wzmocnionego GPU z rodziny Radeon oraz 8 GB pamięci typu GDDR5.
Specyfikacja techniczna PlayStation 4:
Główny procesor, procesor graficzny
CPU: x86-64 AMD “Jaguar,” 8 rdzeni
GPU: 1.84 TFLOPS, karta AMD Radeon™ nowej generacji
Pamięć RAM
GDDR5 8GB
Dysk twardy
Brak szczegółowych danych
Napędy optyczne
BD 6xCAV
DVD 8xCAV
I/O
Super-Speed USB (USB 3.0), AUX
Połączenia sieciowe
Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)
IEEE 802.11 b/g/n
Bluetooth® 2.1 (EDR)
Wyjścia AV
HDMI
Analog-AV out
Digital Output (optyczne)
DualShock 4
Zgodnie z wcześniejszymi pogłoskami wraz z konsolą pakowany będzie nowy model kontrolerów z rodziny DualShock 4.
Najważniejszą innowacją w DualShock 4 jest pojawienie się w centralnej części urządzenia powierzchni dotykowej. Oprócz tego panelu znajdziemy na joypadzie trzy diody LED (w różnych kolorach), które będą pozwalały na łatwiejszą identyfikację graczy w przypadku rozgrywki multiplayer (lokalnie). Diody wskazywać będą również np. czy postać gracza jest ranna. W kontroler wbudowano także głośnik, który będzie wykorzystywany przez gry.
Przyciski Start oraz Select zostały zintegrowane w jeden przycisk o nazwie "Options". Na padzie pojawi się przycisk "Share", który pozwoli na dzielenie się z innymi graczami zapisanym gameplayem poprzez takie usługi jak Ustream lub Facebook. Sony twierdzi również, że znacznie poprawiono działanie "cyngli" na padzie.
PlayStation 4 Eye
Konsola kompatybilna będzie z nową generacją PlayStation Eye. Kamerka będzie w stanie odczytywać głębię przestrzeni dzięki dwóm szerokokątnym obiektywom. PS4 Eye będzie również rozpoznawać światło z diod umieszczonych na DualShockach 4 w celu ustalania położenia graczy w przestrzeni. Urządzenie będzie w stanie rejestrować materiał w rodzielczości 1280x800 przy prędkości 60 klatek na sekundę.
Wsteczna kompatybilność
PlayStation 4 nie będzie bezpośrednio kompatybilne z grami na PS3 (płyty ze starymi tytułami nie będą działać). Gracze będą jednak mogli skorzystać z usług streamingowych poprzez PlayStation Cloud. W tym przypadku możliwa będzie zabawa przy tytułach z PSone, PS2 i PS3.
Ściąganie gier z Internetu
Pobierane gry będą działać jeszcze w trakcie ich pobierania (np. przy ściągniętych 60% gry). Za taką funkcję odpowiadać będzie specjalny układ wbudowany w system, który zarządza procesami pobierania i uploadowania zawartości.
Funkcje społecznościowe
PlayStation 4 będzie stale przechowywać kilka ostatnich minut gameplayu z naszych sesji. Pozwoli to na błyskawiczne wygenerowanie filmowej zawartości, którą będzie można dzielić się z innymi np. poprzez Facebook. Możliwy będzie także przekaz na żywo. Inni gracze będą mogli komentować poczynania, a nawet pomagać w rozgrywce poprzez przejęcie kontroli nad sterowaniem.
System utrzymywania znajomości ma być powiązany z już istniejącymi sieciami społecznościowymi (Facebook). System jest tak pomyślany, żeby przede wszystkim umożliwiać łatwe kontakty z ludźmi, których znamy w rzeczywistości.
Zapowiedziane gry
W tej chwili wiemy o następujących tytułach na PlayStation 4:
* Driveclub (WWS Evolution Studios)
* inFAMOUS: Second Son (WWS Sucker Punch Productions)
* Killzone: Shadow Fall (WWS Guerrilla Games)
* Knack (WWS Japan Studio)
* Deep Down (working title) (Capcom)
* Destiny (Activision Publishing, Inc. / Bungie, Inc.)
* Diablo III (Blizzard Entertainment, Inc.)
* The Witness (Thekla, Inc. / Jonathan Blow)
* Watch Dogs (Ubisoft Entertainment)
* Final Fantasy (tytuł roboczy, Square Enix)
Gry używane
Sony potwierdziło, że nie będzie blokować korzystania z gier używanych.